Bebbnytt 2,0

Tillåt mig berätta om Mymammans (och MyPappans) morgon:
 
I natt har de (barnen) snorat, grinat och varit täta i näsan. Jag vaknade av att Otto lade sig på mig och Vilgot satte ansiktet intill mitt och ylade som en galning. Tuttgömman (som inte har något at göra med mina bröst utan refererar till platsen vi förvarar napparna på, på natten) var tom och Vilgot älskar att ha famnen full med dem och prova sig fram till en morgon favorit. Men de var alla använda under natten och spridda över hela (3 x 90cm) sängen. Därav ylandet med stort Y. Vi bar ned två stekheta, ylande ungar, bytte blöja och fixade frukost. Ylande, bråkande och tumult uppstod under frukosten. De fick varsitt paket (med torrvaror som vi inte orkat packa in efter handlingen igår) att leka med. Otto skakade ett jombopaket makaroner och Vilgot vrålade "Bajs, bajs, bajs" och pekade på kakao-paketet som vi gett honom. (En bild på mald kakao i en hög kan ju så lätt misstas för bajs, I agree.)
 
Maken: "Känns som att vi snart kommer att...
 
"... bli spritt språngande galna endera morgonen.
Vakna och vara en galning som sätter byxor på
huvudet och tror att en är en kanin och börjar äta
på inredningen!" - fyllde jag i.
 
Maken: " Nja, jag tänkte säga att vi snart kommer att ha
problem med att de börjar kasta paketen. Men
visst, byxor på huvudet är kanske också ett framtida problem"
 

Konversationen avbröts av att Vilgot, så när, bet hål på kakaopaketet. Mamman fattade snabbt beslutet att ge ungarna alvedon. Med alvedonflaskan i högsta hugg rusade jag fram mot Vilgot medan jag trumpetade åt Otto (som kastade sig efter mina ben):
 
"Här kommer mamma med alvedooooon!
Undan pyssling, nu ska här medicineras
mistlurar!!!!!!!!!!!!!!"
 

Maken gav mig en oroad blick men konstaterade att "byxor på huvudet"-stadiet inte var här ännu utan istället resolut problemlösning. (Stekheta ungar + snorande näsor = alvedon). Sedan blev ungarna gradvis bättre och nu kollar vi Bamse och har det riktigt mysigt. Skönt med helg, igen!
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?