Jag tar en ruta choklad till och pustar ut

Jag tänkte göra bort handlingen tidigt idag för då är det lite folk och trevligt att strosa.
Yupp! Så jag packade ungar, skötväska och , typ, tiotusen pryttlar. Sprang till busshållplatsen
(för självklart ville ungarna, som älskar att åka vagn, inte åka precis då utan hittade sjuttioelva anledningar att inte klättra upp i vagnen såsom, myror, pinnar, stenar, två jordklumpar och en vattenpöl.)
Väl där insåg jag att det var sommartid och bussarna börjar gå först en timme senare.
Kallsvett bröt fram - skrikfesten blir inte nådig om det inte vankas bussåkning...
Paaniiiiik!! Pjuh, pjuh... andas MyMamman, andas!! What to do??
Ungarna knorrade hotfullt när jag styrde kosan hemåt. "Tänk, för faan, snabbt!!" Vrålade mitt inre!
Då kläckte min hjärna den utomordentligt usla idén att vi skulle cykla till affären...
Ungarna slutade pipa hotfullt och övergick till att hojta glatt.
Lite luft i däcken sket jag i. Pumpen är trasig och ställa in vid det laget fanns liksom inte.
Så jag packade in ungarna i cykelvagnen, spände fast och satte på hjälmar.
Försent upptäckte jag att ungarna smugglat in två nävar sand, var, i vagnen men jag orkade inte tjata.
Vi cyklade iväg och genast insåg jag att det var vääldigt lite luft i däcken. Jag ignorerade det.
"Fuck you cykel!" tänkte jag och stretade vidare. Jag har ju en elcykel som ger lite skjuts när jag trampar så det gick bra ändå. Vad det gjorde med mina hjul orkade jag inte reflektera kring. "Fuck you cykel!!"
 
Väl där så gjorde ungarna sitt första rymningsförsök när jag släppte ut dem ur vagnen men jag fångade in dem, letade fram mynt till kundvagn och lastade i ungarna. En i sittsen, tänkt för barn, och en sittande i kundvagnen. Ungarna drabbades omedelbart av teleskåparmar, skriksjukan (dock glada tjut) samt snatteriåkomman (försökte smuggla med så mycket de fick tag i). Vi handlade och varje gång jag lade något i vagnen så försökte Vilgot (som satt där) öppna förpackningarna. Jag svettades ymnigt, drabbades av hysterisk röst samt tjatade oavbrutet.:"Sluta tugga på mjölpaketet", "Ge tusan i att kasta kexpaket" och "Näe, vi ska inte köpa all glass". I kassakön insåg jag att det inte fanns pengar på kortet. Craaaaaaap! Förbannade satans... Tur att jag har en bank-app på telefonen! Pjuh! Medan jag förde över pengar och svetten sprutade bestämde sig Otto för att försöka smita ur vagnen (varför utrustas de inte med säkerhetsbälte?!) och Vilgot lade ut alla mejeriprodukter vi köpt och stampade på dem. Upp med allt på bandet i hopp om att inget gått sönder av den omilda behandlingen. barnen hojtade hej till alla i närheten. Betala, betala, betala!! packa i kassar!! Äntligen fick man åka hem...
En av tre kassar går sönder och jag får heroiskt med mig sakerna ut till cykeln och packar de saker, vars kasse gått sönder, i cykelvagnen. packar in ungar, på med hjälmar. Pjuh...!
 
På väg hem går den andra kassen sönder och jag stoppar i fickor, cykelkorg och i barnsadeln på pakethållaren. Förbannade kassdjävel!! Högröd i ansiktet kommer vi hem. Barnen börjar genast leka medan jag bär, som en första klassens packåsna, in alla grejer medan jag ber ungarna att följa med.
De ignorerar mig och börjar packa grus i fickorna. Otto tappar en sko och Ville har satt sig i en vattenpöl.
jag brölar åt dem att komma in. Efter tio minuter är vi inne och jag försöker packa in varorna innan ungarna försöker spela bowling med mjölkpaket och melon... Otto biter Vilgot och Vilgot blir förtvivlad.
Mamman tröstar och försöker vara pedagogisk men Otto blir galen då han fastnat med sin trehjuling och börjar grina han med. Mamman överväger självmord men inser att det finns en stor chokladkaka i en av kassarna och "skriktrår" i sig 100 gram mjölkchoklad samt förser ungarna med lite russin och placerar dem framför Byggare Bob...
 
Mamman bloggar om sin förmiddag medan ungarna äter russin.
Hon luktar svett, blossar i ansiktet samt lider av en blodsockertopp som skapar illamående.
Dessutom har hon mensvärk och en lätt huvudvärk. Hon tar en ruta choklad till och pustar ut.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?