Jag kräks lite i munnen

Om ni, som jag, intresserar er för genusfrågor ska ni titta in till
GENUSFOLKET.se senaste inlägget där handlar om hur modellagenter
bevakar en anorexiaklinik för att hitta nya modeller.
 
Jag kräktes lite i munnen när jag läste om dessa cyniska människor som aktivt saboterar, dessa sjuka människors, behandlingar genom att ge dem bekräftelse på att deras syn på sin egen kropp är i linje med sanningen. Anorexia är en dödlig sjukdom. Fy faan,* kräks i munnen igen*



SannaM

Ja fy fy fy, såg det där också och kunde knappt förstå det var sant. Vilka är dessa känslolösa människor??

Ska kika runt mer i din blogg när jag har tid, spontant gillar jag den direkt. Bara art du har tvillingar OCH en blogg liksom - imponerande. //stressade enbarnsmorsan

Svar: Jaa visst är det äckligt! Känner hur jag skulle kunna bli våldsam, min timida framtoning till trots :), om jag själv hade en anhörig där.
Kul att du är här! Spontant tänker jag att anledningarna att vara utmattad som småbarnsförälder är oändliga, oavsett antal. Jag slipper ju tex gå till ett arbete som tar tid att ta sig till och från. Jag är trött av andra anledningar som att de nu börjat bita varandra när de ilsknar till eller att de tvär-blivit "mammiga och bara klänger. Men så händer det där som bara händer ibland... de leker med varandra och då sprintar jag till datorn :D Däremot har jag en hel del komplex för att min blogg är tramsig och småtråkig ibland. Man vill ju liksom vara smart och slagkraftig jämt men dit räcker inte energin. Imponeras hela tiden av dina inlägg.
Trevlig helg på dig och din familj!
aliaslillamy



URL: http://minasannaord.wordpress.com


Pelle

Men.... fy fan! Är det verkligen på riktigt?!

Svar: yupp, tyvärr. Jag upphör aldrig att förvånas över skönhetsindustrins cynism!Kul att du kikade in!
aliaslillamy



URL: http://pellespersonliga.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?