Pooooooooop!...igen!

"Nya, friska tag" tänkte jag och började mala mandel
till ett nytt Macaron-försök. Precis när jag ska börja vispa
äggvitor säger ugnen poop (eller egentligen poff, men vem
bryr sig?) och blir svart!

Jag blir inte ens förvånad!!
Why am I not suprised - liksom!!
Sätter mig lugnt ned och börjar knappa på laptoppen...
Varför hetsa upp sig? Klart att ugnen skulle pajja.
Tidigare idag, när maken skulle ta ut pankakan, slet han
loss ugnsluckan. Jag förhöll mig lika spöklikt lugn och påpekade
att det kanske inte blir ny kyl och frys i år. Kanske får vi köpa ny spis
och ugn... Maken bara muttrade något om att denna spis gärna fick klara några år till
och monterade fast luckan igen. No harm done!!
Sedan gick han å Roffe ut för en cykelrunda och jag gör ett nytt
försök på Macarons....

Med tanke på att vi kanske ska lägga alla våra pengar på bergvärme så kan vi inte heller panik-köpa en ny spis. Hur sexigt är det att välja bergvärme framför ljuvliga, spröda bakverk.
Vi samlar visserligen vuxenpoäng men...
... Bu- fucking- hu, liksom!!

*Grinar en skvätt och stirrar harmset på ugnen*


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Aj va fan, du å ugnen är inte i harmoni idag känner jag. Nedrans.

Hoppas ugnen repar sig efter en natts vila.



Ikväll när jag var på stan såg jag MUFFINSFORMAR med MUMIN på!!! Jag dog nästan lite. Tänkte på dej och försökte telepatera så det värkte, kände du det? Tänk om jag hade haft din adress då skulle jag skicka dem till dej tänkte jag.



Här är dom: http://www.kalasform.se/produkter-muffinsformarlagom.asp



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Julia

Blev så rörd av dina tankar, Nina-rara, att jag totade ihop ett litet mail, hoppas det kom fram!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?