Drottningen av ord

Nina, vars blogg jag följer slaviskt, är arg!
Det blir jag oxå när jag läser hennes inlägg!
Hon är drottningen av ord!

Det handlar om feminister och den allmänna
uppfattningen om att de är fula, äckliga och bittra.
Det senare (bittra) kan väl vara mer eller mindre sant
beroende på hur mycket skit man fått ta men
att FEMINIST = Ful/äcklig...

Jaa, vad ska man säga...

Det finns många feminister som väljer att inte
raka, vaxa eller noppa sina kroppar. De väljer
alternativet naturligt av olika skäl. En del orkar
inte, en del vill inte, en del vill protestera mot
att hårfria kvinnor skulle vara mer kvinnliga
och en del vill provocera. AntiFeminister verkar
finna ALLA som inte rakar sina kroppar provocerande.

Jag vill bara skrika rakt ut: VAKNA!! Världen kretsar
inte kring dig! Att människor väljer att vara naturliga
är inte en attack riktad mot dig!!
Jag finns inte till för att behaga!!

Har jag missat det stora mötet??!
När gick världens ledare ihop och bestämde att rakat = snyggt!?
Vi kan acceptera att folk tycker olika om kläder, smink och tatueringar men när någon väljer att inte ÄNDRA PÅ SIG för att passa in så är de hatiska, äckliga, bittra, avundsjuka men framför allt FULA!!

Som att fulhet skulle ha något med jämställdhets-frågan att göra!?!
Som att det vore ett argument: Jaa, men feminister är fula...
Jag känner många feminister, vackra, söta, korta, långa, rakade, håriga, blonda och brunhåriga.
...och bittra, jaa, jag är en smula bitter!
Jag är bitter på människor som inte bryr sig.
Och vet ni va´, alla grupper som kämpat för sina rättigheter blir periodvis lite bittra, arga.
Det följer liksom med paketet när man SER makstrukturer knutna till kön, kämpar mot dem och förändringarna går för långsamt.

Jag är ute ur garderoben!
Här har ni mig!
En arg, trött, periodvis hårig, feminist-hagga.


Apan satt i granen

Jag har slutat vara arg. Det går för mycket energi. Bättre att vara saklig och påverka omgivningen pedagogiskt. Oftast lyssnar de bättre då. Jag håller med om att Nina rockar. Kram på dig fina Julia som skrivit snälla kommentarer till mig. Nu har jag bestämt mig för att bli bra på att kommentera andras bloggar.



URL: http://guldgris.wordpress.com


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Tack för de rörande orden. Nu blir jag ju nästan lite mallig. Eller nej, det blir jag inte. Men hemskt hemskt glad.

Så skönt med stöd.



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se


Julia

Apan: Du är en mogen och klok kvinna!!

Jag är inte där riktigt än men en dag hoppas jag kunna vara lika pedagogisk och lugn som du.

Blir tyvärr ofta arg istället för saklig :)

Tack för din gulliga kommentar!!



Nina: Du är värd varje rörande ord :)



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Maiden

Ja vad ska man säga... Orkar nog heller inte bli arg, känner mig bara uppgiven suckar åt alla okunniga... Men Nina rockar! :-) Har du provat "Feministisk rabarberpaj" som hon tipsar om? I hennes blogg finns kort på en lyckad fin variant - i min blogg finns en.. annan variant! ;-)



URL: http://maidens.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?