Ormtårta, lejontårta, tigertårta och sjuka ungar

Idag är ungarna sjuka och fick vara hemma. Vi har myst, lekt och busat. Nu på kvällen blev det mycket gnälligt och mycket riktigt har de fortfarande feber. Jag får alltid dåligt samvete när barnen är sjuka eftersom min man alltid måste vabba. Han klagar inte men jag vet att han har det oerhört stressigt på jobbet. Jag är så pass sjuk att det inte fungerar att jag tar hand om dem när de är sjuka och det skapar dåligt samvete... Dåligt samvete är som en del av min sjukdom. Jag kan inte bortse från det, det är handikappande och det är alltid närvarande även om jag vet att jag inte har något val. Jag borde inte ha dåligt samvete för att jag är sjuk men jag blir så frustrerad.
 
Jag tänkte uppmuntra mig själv med lite tårtbilder från kalaset. Barnen önskade tårta. Vilgot önskade en Orm-tårta och Otto önskade en tiger- alt. lejontårta (det var lite oklart. Vi hade många gäster så endast en del av tigertårtan blev kvar. Bra jobbat på tårtätarfronten! Önskningarna gav dock en del huvudbry: Hur skulle jag lyckas med önskningarna och något som åtminstone liknade en tiger-/ormtårta? Jag är dock nöjd med resultaten! Ni får skratta...
 
 Tigertårta med chokladbotten och kolaglasyr. Nosen är gjord i sockermassa och choklad.
 
Lejontårta med choklad och kolaglasyr
 
 
Ormtårta med jordgubbsmos, grädde och färska jordgubbar
 
Ormtårta med jordgubbsmos, grädde och kiwi. Ögonen på alla djuren är marshmallows 
och choklad. Lejon och tiger hade också noblesse till ögonen. Tungorna är jordgubbsremmar.
 
 


Moster

Vilket engagemang! Vilka tårtor! Jag är djupt imponerad...

Svar: Tack!!! <3 De ser lite barnsliga ut men det var ju till ett barnkalas så barnslighet kommer liksom på köpet. Jag skulle vilja få en tårtkurs med dig. Jag vet att du säger att du glömt men du måste ju vara bättre på tårtdekoration än mig. Mina ser aldrig proffsiga ut utan hemtrevliga med sina skavanker men det skulle vara kul att baka en stilren tårta...Hoppas du såg tacket för skorna i förra inlägget. Jag är djuuuuupt tacksam! Det gör så stor skillnad att slippa köpa två uppsättningar av varje sko och det är kul att någon annan väljer! Tack! Puss!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?