Så en blir glad av att se den!!

Min farmor sa, enligt legenden, att "man inte ska bli arg på döda ting"...typ.
Alltså att ilska inte bör riktas mot saker som inte har någon egen vilja eller aktiv förmåga.
Stolen jag nyss slog tån i smällde inte till min tå med flit... typ.
Ändå finner jag att jag, i tider av ångest och inre tumult är det just tingen som jag tillåter mig att
hata... Jag hatar min ugn som gräddar ojämnt, blandaren i köket som droppar och just nu: Datorn!
Den som slår av sig så fort en nuddar sladden, som ständigt påpekar hur dåligt den mår med diverse meddelande och som är så stor och klumpig att jag inte kan ta med den. Varje förflyttning är tung och jag riskerar att förlora skolarbete. Så jag suktar igen. Önskar att tomten kunde komma en gång till eller att jag haft sinnesnärvaro att önska pengar till en liten, lätt laptop. Ni fattar: Jag surar över tingens inre ondska...
 
Joo, å helst ska datorn vara en rolig färg också! Så en blir glad av att se den!
 Rosa dator från ellos
random svart mini-laptop
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?