Ingen värme i kläderna

Jag är förlorad i mina böcker och har redan tömt en ny penna på bläck. Det stressar mig oerhört att jag inte är i kontroll än. Det är ju tio år sedan jag pluggade historia och jag brukade vara bra på att lägga mig på rätt nivå och sovra i information och texter. Men nu känns det som skuggboxning och jag mår nästan lite illa över all text som ska läsas samtidigt som C-uppsatsen ska planeras. Fy faan för den! Jag skulle vara så lycklig bland mina böcker, filosofer och årtal. Vad ska jag med uppsatsen till (förrutom en lärarexamen)?! Jag förlorar mig i böckerna och kommer varken ihåg att äta, dricka eller snusa men stressen över den andra kursen och all metodik håller mig vaken och stressar min kropp. Det är inte så att jag tvivlar på att jag klarar det utan snarare ett ifrågasättande om varför jag utsätter mig för det. Tänk om en kunde se en karriär innom idéhistoria... Då skulle jag inte oroa mig ett smack. Dumma, dumma uppsats!
 
barnen är fortfarande hemma från "Föris" och jag skaffar mig ett par timmar här och där och de timmarna försvinner i ett hujj utan pauser eller födointag. En blir rätt effektiv vid hotet om två snoriga ungar som snart ska komma hem från utflykt med mormor eller pappan. Ett par inlägg ligger i utkast-mappen men är långtifrån redo att postas. Jag lämnar er med ytterligare bilder och hoppas att ni återkommer trots klen uppdatering. Snart är jag varm i kläderna!
 

Sjuk Otto i blåbärsskogen
 
Nöjd Ville på restaurang
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?