En syssla jag hatar!

Idag åker maken till huvudstaden och farmor och farfar kommer och avlastar så jag ska kunna plugga.
Tur att de finns, mina nära och kära. Barnen tittar på tv just nu i väntan på farfar och farmor. De kan knappt bärga sig. För när de kommer vankas det lekparkslek och 4h-gård och framför allt någon som orkar haka på alla upptåg och finurligheter. Jag måste bara fundera ut lunch och middag... En syssla jag hatar!! (Blir arg av tanken på uttänkande av maträtter!) Maken brukar stå för den samt lagning av maten. Kanske Nobelssoppa med räkor...?
Vad tänker ni äta idag??


Regina

Vi kör på samma matlista varje vecka, skönt att slippa tänka =P
Ikväll blir det aubergine-moussaka. Skönt med sånt som reder sig i ugnen så man slipper stå och passa vid spisen =)

Svar: aaaahh! tack för tipset! *googlar recept frenetiskt*Har du ngt favoritrecept??
aliaslillamy



URL:


moster

Mat är ju gott! Igår blev det köttfärsbiffar med brunsås, idag rökt lax med ägg och avokado.

Svar: Jo gott ja, men jooooooooooooooooooooobbigt att tänka ut... förmodligen för att jag börjar försent och därför stressar upp mig. Jag föredrar att baka då jag sällan gör det av nöd utan av lust. matlagning är sällan lustfyllt utan en slags "falukorv, fiskpinnar, blodpudding eller gröt"-val där allt känns tråkigt. Förra veckan var jag ovanligt inovativ och gjorde en thai-stroganof och en fiskgryta men det hör inte till vanligheterna. Försöker skapa ett receptbibliotek att ta till när nöden tar tag i mig. Vad blir det resten av veckan *nyfiken i en strut* ?
aliaslillamy



URL:


Hanna

Är precis likadan! Hatar det, har noll fantasi. Tycker ofta att det är det jobbigaste, inte själv lagandet.

I tisdags bjöd bästisen på injera som är typ det bästa som finns. Jag slapp tänka helt och äta gott, win win!

Svar: Injera... det var länge sedan. Har en fosterbror från Eritrea och under tiden vi alla ungar bodde hemma gjorde mamma det jätteofta men nu är det länge sedan. Guuud va´sugen jag blev. Borde ha lärt mig göra dem då. Såsen är väl en sak men själva injera-"bröden" tycker jag är skitsvåra att få till. Lyckliga du som fick!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?