Loppis rules!!

Hej hej! Kommer upp för luft bara för att meddela att barnen är så djävla sjuka och jag är vad vi i Norrland (eller kanske bara i vår familj) kallar dyng-förkyld. Mina barn är ofta sjuka och de blir mycket sjuka därför att de har astma men denna gång verkar det ta rejält på krafterna. Jag är ovan att de blir så slitna att de inte orkar vara glada. saker flyger i golvet och sparkas på. Små saker, som att jag öppnat glassen i fel ände, orsakar gråtattacker och de rör ingenting i födoämnesklassen utom isglass. idag har de ätit tre isglassar, inget annat  och jag fasar för morgondagen då alla röda glassar är slut och de måste äta de bruna. De är inne i en rosa/röd fas och endast de glassarna godkänns...
jag har precis överlevt ett tredagars seminarium och jag var inte på topp.
jag har säkert klarat godkänt och mer kan en inte få på dessa men det är aldrig roligt att lägga sig på skamm-gränsen. Dessutom händer det hela tiden nya saker med min resa mot någon slags diagnos för värken och jag både hoppas och är sorgsen. Det är en djävla byråkrati att ta sig igenom om en är sjuk.
(Det är första gången jag kallar mig det, vi får se hur jag ser det om en vecka.)
Men julen är i antågande, och inget gör mig gladare så vi kör några bilder på barnens gran.
 

Jag lyckades hitta helt fantastiska prydnader på loppis: Silverkulor med katter på, tomtar som kör traktor och små pinglor som låter lagom mycket. + några discokulor från Myrorna. Bredvid står ett tomtetåg i porslin som också är från loppis och istället för glitter har de fått en girlang med små polkagris-flaggor som mamman knåpat ihop. granen är ett arv från deras farmorsfar som gick bort för några år sedan och under vilar tomtarna som de själva valt ut från ica maxi. Julgransfoten är en pepparkaksburk i plast som jag limmat prickiga servetter på och lackat över. sedan fyllde jag på med stenar för att den skulle stå stadigt. Allt som allt hamnar hela deras julpynt på en 150-lapp. Loppis rules!
 
 
 
 
 


SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Alltså fy fan jag kan inte ens föreställa mig :-( Vår unge har nog haft tre sjukor den här hösten, men går inte att jämföra med det där. Vi har tur, eller vad man ska säga. Krya på barnen och dig!

Svar: Jaa, förkylningstider sätter föräldrar på prov. det är ett som är säkert! En sjuk unge är också skitjobbigt, speciellt om en jobbar heltid och ska pussla ihop sin vardag. Jag lider med dig och din fru! Mina ungar har ju lite glädje av varandra och kan leka så smått med varandra. Jag börjar tro att jag har någon sjukdom som vill ha många fler barn :) det måste finnas en diagnos för människor i min situation som vill ha fler barn. Men det vill jag :)
aliaslillamy



URL: http://minasannaord.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?