Faan, älskade ungar och födelsedagsbarn!

Faaaaaaan! Tillåt mig återtaga allt jag tidigare skrivit om hur hääärligt (läses med hånfull röst)
det är att vara ute med ungarna! Jag är helt djävla slut!
Varje dag VILL ungarna gå ut...men de vill inte klä på sig.
Man får jaga dem och "brotta" på dem kläderna (alternativt svära dem på plats men jag försöker
ha ett relativt vårdat språk kring dem...  Vem försöker jag lura? Jag försöker inte alls vårda mitt språk för jag gillar ovårdat språk. Take that söndagsskolefröken på åttiotalet! MEN jag svär naturligtvis inte ÅT dem vilket medför att "svära på dem kläderna" egentligen inte är aktuellt. Jag försökte bara UNDErstryka hur satadjävla less jag blir på att jaga mina egna ungar och sedan pilla på dem kläder när jag VET att de älskar att vara ute.) Pjuuuhh! (Lång parantes det där.) Anyhuue...
 
Väl ute vill de gå till "Bajset", vilket innebär att ta vagnen och trava iväg till hästarna, vid ridhuset.
Jag påpekade EN gång att det luktade bajs där och sedan dess är det till "Bajset" vi ska gå. Väl framme försökte ena ungen smita och rusa in till hästarna så jag blev tvungen att spänna fast ungen i vagnen varpå jag i stressen knäppte fast min egen tumme i spännet och blödde som en gris. Sedan vi tittat på hästarna och luktat länge på deras bajs så travade vi hem. Turen var framme och kidsen fick se en buss! Yey! På gården står, sedan igår, en välfylld sandlåda som jag entusiastiskt visade ungarna.
"Här ska byggas sandslott!" trumpetade MyMamman och sökte med blicken efter hink och spade...
De stod inte att uppbringa och ungarna bestämde sig för att dyka (upprepade gånger) med huvudet först ner i den djupaste lerpölen. De har stövlar och skaloverall men det förslog föga mot huvuddoppning och magplask. Dyngvatten in på bara skinnet, hungriga och trötta var nyckelorden vid denna tidpunkt.
Men ville de gå in och äta?? Icke!
 
Jag fick bära in två, argt grinande, små krabater, brotta av dem kläder och sedan koka gröt till en symfoni av gorm, gråt och skrik. Kläderna ligger fortfarande i en smutsig hög, på altanen, disken sket jag högaktningsfullt i och i skrivande stund inser jag att jag inte slog av utekranen sedan jag spolat bort den värsta leran...
 
Älskade arga, busiga, uppfinningsrika, eländigt envisa ungar!
Tur att de gillar att bada... (hohoho hahaha... NOT! inte i rent vatten i alla fall!)
imorgon åker maken till Irland och är borta hela helgen (med jobbet).
TUR att vi båda har friska föräldrar, som Vill hjälpa till!!
Imorgon börjar det stora födelsedags rejset med min  vän Alex som förste kvinna. Sedan kommer en strid ström av födelsedagsbarn: Ungarna, jag själv, mina bröder, min svägerska, min vän Jossan och då har jag säkert glömt någon. Alla innom loppet av tre veckor....
Let´s get this party started!
 
P.s. ursäkta de ovanligt många felstavningarna. Ungarna har varsitt finger i varsin av mina näsborrar.... D.s





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?