SÅ viktiga ämnen

Just nu är jag inne i en period där jag liksom inte har någon riktig tillit till min egen hjärna.
Jag är utmattad, glömmer och känner mig allmänt osmart...
Jag orkar (och vågar inte) ta upp svåra ämnen som alla andra duktiga och smarta feministbloggare och tycker att de liksom sagt allt vettigt i sina inlägg, som tex:
 
* Lady Dahmer angående Alf BSvennsons artickel som sågar genuspedagogik
 

*Nina som skriver om P-piller, biverkningar och press på kvinnor att ta ansvaret för säkert sex
 
 
* ...Liksom Jenny (Brunheten) som vågar berätta om sina trauman i kontakt med vården. Dessa båda kvinnor har startat ett upprop mot P-piller som automatiskt prackas på kvinnor. Dessutom har de
en "kickass" podcast!
 

* Och Lady D (igen) som skriver, smart, om hur Tunaskolan i Luleå tillåter och försvarar en väggmålning
som enligt henne "Reproducerar manshat och sexism".
 

Det är SÅ viktiga ämnen och så smart skrivet! Underbara människor! Men jag hittar inte energin att skriva mina åsikter för att: jag tycker som dem, jag blir så ledsen och upprörd att det tar musten ur mig när jag läser i deras kommentarsfält OCH jag hittar inte energin. Dessutom så verkar min läsarskara vara mindre intresserad av dessa frågor (om jag utgår från kommentars frekvensen) men samtidigt är jag rädd att det blir tråkigt om ni bara får höra om sjuka barn och bajskalas...
 
Jag vet liksom inte vart min blogg är på väg. Hur mycket tid och ork jag har till de frågor som faktiskt betyder något för mig? Förmodligen är jag bara trött just nu och ogillar när min hjärna inte orkar.
 
Men iom detta inlägg har jag iallafall lyft hatten för några av mina största idoler. Ni är verkligen BÄST! Om jag hade råd skulle ni få världens största blomma av mig. Bara för att ni orkar när jag är trött och förvirrad. Tack!
 

P.s. Klicka bara på de understrukna raderna så hamnar ni hos dessa fantastiska kvinnor.D.s.


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Gullis!
Sådär känner jag också i perioder. Det går säkert över igen.
Ha en UNDERBAR fredag hos din mamma.
KRAM



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?