Jag gillar den här djävla kärleksdagen

Gaaaaaaah! Det är alla- hjärtans- dag!! Kunde någon kanske ha
påpekat dagens ankomst för, typ, tre månader sedan så jag hunnit:
klä på två ormande killar, lyfta upp dem i vagnen, spänna fast dem
 trots protester, baxa ut vagnen, trava i 10cm snö till Ica och köpa
överprissatta gelehjärtan? Kunde någon ha gjort det?? Va va va?
För det är, typ, så lång tid jag behöver på mig för ett sådant projekt!!
 
Och när ni ändå höll på med "upplysning om särskilda dagar" kunde
ni ha påpekat att vi hade bröllopsdag för ett par veckor sedan!! Den
höll jag, så när, på att missa för att folk är så djävla dåliga på att påminna
senila stressade småbarnsmorsor. Som tur var kom jag på det medan jag
var på apoteket och han rusa in på systemet (vägg i vägg) för att inhandla
skumpa! (som vi inte hade tid att dricka den kvällen utan stod kvar på kylning
i två veckor tills jag och min kompis M drack upp den medan våra makar
spelade Tv-spel, men ändå!) Sedan låtsades jag att jag kommit ihåg i goood
tid. (En liten vit lögn, ja.) Själv fick jag en deckare och en JÄTTEpåse med
Gott&Blandat. DET kallar jag kärlek!
 
Hur som helst! Jag gillar den här djävla kärleksdagen och är småsur över att jag missat den.
(läs: Gelehjärtanen) Men det får bli lite extra pussning på make och barn ikväll. Om jag kommer ihåg...





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?