Ikväll är jag vresig och vrång!

Idag har vi tagit det lugnt. Sett på "Bamse och den lilla åsnan", byggt med duplo
(de små kaneljerna envisades med att riva mitt fina hus, som jag byggt, och blev
så entusiastiska över rivandet att de blev ovänner och bet varandra), ätit pizza och
nu sitter jag i soffan och kan knappt hålla upp ögonen trots att jag sov till 10.30.
 
Jag har haft så fasligt ont i kroppen i helgen. Alla små leder i fingrar och tår skriker att "nu får du väl ändå ta och ge dig!" Och jag vill bara ryta tillbaka "Men jag gör ju för faan ingenting mot er!" Jag lever bara mitt liv precis som alla andra! "Vad vill ni?!" Jag kan ju inte ligga i sängen tills jag blir mumifierad för att ni, små leder, ska vara nöjda! Och förresten kan jag inte sova för att de (små asen) värker så jag blir galen!
 
För er som blir fundersamma över detta lilla utbrott kan jag meddela att jag går till doktorn och har både medicin och en plan för framtiden. Men när det blir så här akut blir jag så djävla förbannad att jag får lust att ge lederna något att grina åt! Men det ska jag inte göra. Jag ska smeka dem medhårs, vila så mycket det nu är möjligt (med två små gossebarn som fräser runt som små jehun) och ringa doktorn imorgon. Tur att jag har en make som lyfter, lagar mat och hänger tvätt ikväll, annars hade jag väl bott i en skräphög och tuggat okokt spagetti. FAN!
 
Ikväll är jag vresig och vrång!
Jag vräker mig i min egen ilska
och gräver ner mig i mitt dåliga humör!
 
Imorgon är det en ny dag och då tar jag nya tag!
Natti!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?