(Tur att de suger på snöröjning så vi får vara bäst på något här i norr)

Tro det eller ej men jag skrev ett inlägg igår med rubriken"Surrealistiskt". Rubriken var upplagd men inlägget under var borta... spårlöst. Ja,ja orkar inte sura över det. Inlägget handlade om förra gången vi var lata och skulle äta med barnen på Max. De hade familjedag (typ) och blåste upp ballonger. Otto blev jätterädd för ballongblåsar-manicken och härmade en mistlur. Sedan kom Max-tigern och skulle dela ut ballonger och då blev Otto än räddare. Han skrek och tjöt tills han fick rida på pappas axlar. Då morrade han hotfullt varje gång tigern visade sig. Igår var vi där igen. Av lathet och för att man får äta ifred medan ungarna tittar ut genom fönstret och tjoar "Buuuuuuuus!!!!" varje gång en buss kör förbi. Och inte kunde de ha ballonguppblåsning en torsdagsförmiddag?! Surrealistiskt nog hade de "Ballong-uppblåsnings-kurs!!
Och Otto hade inte glömt förra besöket utan började larma så fort de närmade sig uppblåsnings-manicken.

Det om gårdagen.
 
Vidare har jag glatt mig åt ett könsneutralt omklädningsrum på Södra Latin-gymnasiet i Stockholm.
De däringa stockholmarna ska då vara först med allting bra :)
(Tur att de suger på snöröjning så vi får vara bäst på något här i norr)
Jag har också upprört mig över Isabella Löwengrips förminskande av alla människor som inte känner sig hemma i ett kvinnligt/manligt omklädningsrum och deras känslor. Jag får lite lätt panik över hennes människosyn och okunskap. Framförallt förstår jag inte HUR man kan ha problem med det. Om det finns en efterfrågan på ett sådant omklädningsrum och det kan tillgodoses så borde ingen ha problem med det.
Som privatperson får hon ha hur ogenomtänkta åsikter hon vill men som den "storbloggare" hon är tycker jag att hon har ett ansvar att åtminstone läsa på innan hon sätter fingrar till till tangenter.
 
Idag är vi fortfarande sjuka men glada ändå. Farmor och farfar är på väg och ungarna tjatar om dem och deras katt ideligen. Älskade, älskade ungar och deras kärlek till djur (och bussar)!
Ikväll stundar långhelg då maken ska vara ledig t.o.m. onsdag. Idag har jag oxå tid hos min psykolog vilket alltid brukar vara givande. Hon är den enda terapeut som kan hjälpa mig med mina tankar och min ångest. Endera dagen ska jag skriva ett inlägg om vikten i att hitta en samtalskontakt/psykolog som man "klickar" med. Jag har provat många tills jag "klickade" med min nuvarande, rasande smarta psykolog.
Att sitta ned med henne är som ett mentalt träningspass med en PT som inte låter en fuska någonting.
 
Summa summarum: Livet, trots förkylningar, är rätt gött idag!


Anonym

Läs detta inlägg! Spot on.

http://cimon.colin.se/2013/04/25/ditt-kon-ar-inte-din-identitet/



URL:


SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Som stor framgångsrik bloggare bör man definitivt tänka till lite extra innan man skriver strunt, håller helt med. Jag är väldigt ointresserad av Blondinbella men just när hon skriver sånt här - då går jag i taket. Usch!

Ha en trevlig kväll, och grattis till den goda snöröjningen ;-) Här är den verkligen SKIT.

Svar: Jag mår verkligen fysisk illa när jag läser BB´s inlägg. Jag blir så ledsen att jag liksom inte orkar skriva ett eget inlägg om det för då måste jag fördjupa mig i hennes dumheter. Fegt, men ibland känner jag en depression på gång när jag tar in flödet av trångsynthet...Snöröjningen är en klen tröst ;D
Dock blir jag glad av kommentarer från vettiga människor som dig :)
Låt oss hoppas att både ditt barn och mina kryar på sig snarast så vi får en härlig helg!! Allt gott!
aliaslillamy



URL: http://minasannaord.wordpress.com


Hanna

Ja alltså vad ska man sägs om Bella? Kan hon verkligen vara så dum? Hennes värld måste ju vara mkt mindre än den vi andra lever i. Detsamma kan man ju säga om hennes fästman. Undrar om dom har en strategi att provocera, "hoppas" nästan det för annars är dom skrämmande korkade. Hoppas också det för deras ev framtida barn.

För övrigt är jag också lite som du, har svårt att läsa allt skit som folk skriver i bloggar och div kommentarsfält. Man blir bara så matt och förtvivlad..



URL:


Johan På Stökboet

Du skriver så bra Julia!

Lustigt nog så var jag med om exakt samma sak i morse när jag skulle posta ett inlägg! Rubriken och taggarna var kvar men texten var spårlöst försvunnen. Mystiskt. Och sjukt störigt=)

Trevlig helg!


Svar: Jag veeet! (Att det är sjukt störigt alltså. Har konstant ångest för mina texter och tackar ödmjukast för uppmuntrande tillrop! Gjorde min dag!)Kul att du kikade in. Jag följer er, nästan, maniskt. Hela konceptet är så fiffigt.
Glad Måndag!!
aliaslillamy



URL: http://stokboet.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?