Tvillingtips: var praktisk!

I mitt fall har det hjälpt enormt att vara praktisk när det kommer till
prylar. Allt som kan underlätta är av godo!

När jag hittar något bra, tex skötbordsöverdragen från Ikea, så handlar jag på mig.
Ett tag hade vi en spjälsäng i, typ varje rum, för att kunna lägga ifrån oss ett barn och, tex, byta på det andra utan oro. Det behöver knappt kosta något om man kan leva med ärvda eller blocketköpta grejer. Pojkarnas mormorsmor ställde upp ochsydde en massa sängkläder och vi köpte ett antal täcken och kuddar för att slippa bära runt en uppsättning. Haklappar, skedar och skålar köpte vi apbilligt och mycket av för att slippa diska hela tiden. Nappar har vi en arsenal med för att slippa bli utan när det krisar. Två begagnade bärselar, för att kunna bära varsin unge, två skötbäddar och en uppsjö med tvättlappar. Köp, låna och fynda de fiffigaste grejerna för när två bebbar vill olika saker så räknas varje minut!


Sofia Ekström

jag har alltid undrat hur man gör det, när en vill leka o en vill sova, eller värre, en vill äta o en vill bli bytt på. eller värre igen, båda skriker.



kram! (och ursäkta för en intetsägande kommentar)



URL: http://ekstromsofia.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?