Terrorister

Jag sket i att baka. Orkar inte, vill inte och känner noll
inspiration. kanske blir det ikväll när jag slipper jaga små gåstolsterrorister
hit och dit i köket. Öppnar jag diskmaskinen är den omöjlig att tömma för de små
terroristerna kommer körande och vill peta. Det är helt omöjligt att hindra två
envetna små troll från att komma åt disken! Jag motar bort en så hinner den andra stjäla en mugg eller sked. Helst ska de vara smutsiga med matrester. Då är trollen nöjda.

När de inte försöker bryta sig in i diskmaskinen är de i alla lådor, i ugnen eller
tussar på gardinerna med sina små smutsiga fingrar. Ikväll är vi i alla fall två mot
två. Jag och maken mot trollungarna.


Alex

När jag står och är orkeslös, inspirationslös eller bara lite allmänt arbetslös på jobbet går jag in på din blogg och skrattar å era vardagsäventyr. Länge leve gåstolsmarodörerna!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?