Höstgodis och "duktighet"

Häromdagen kokade maken plommonmarmelad med kanel i.
Jag var sådär äckligt huslig och bakade skitgoda frallor med olivolja
och russin i. Knappast GI men vem orkar med GI och två kolikbebbar?!

Att jag orkar vara sådär "duktig" å baka samt använda tygblöjor beror
på att jag sparar de pengar jag tjänar på det på ett speciellt konto. Det som finns där ska användas till "oduktiga", ja rent onödiga, saker såsom min tradera shopping av märkeskläder till bebbar eller perfekt skummade caffe lattes... eller varför inte ett nintendo Wii?

Misstag inte mitt engagemang för duktighet. Jag är bara sjukt taktisk och vet om mitt konsumtionsbehov samt hur jag älskar att klä upp bebbarna i fyndade märkeskläder som Villervalla, Molo, småfolk och Me&I. Förresten har väl duktig fått ett tråkigt stigma. Man är ju duktig om man tjänar på det. Man behöver ju inte likställa det med att vara pretentiös.





moster

Jag vill bara tillägga att jag faktiskt tycker att ordet duktig fått oförtjänt dåliga vibbar! Vad är det för fel med att vara duktig? Med duktig menar jag att man är engagerad, ambitiös, noggrann eller orkar bry sig rätt och slätt. Det behöver inte betyda att man är präktig och dryg, dvs. bara gör saker för att sticka i ögonen på någon annan.Så det så.



URL:


Helena

Du har inte settkläderna från blingo. De är oxå jättefina! Typ me&i.



URL:


Julia

Helena: Hade inte sett, eller hört, om Blingo tidigare. Men kikade på deras hemsida nu.

Jättefina kläder!! Blev själv sugen på ett par byxor... till mig då förstås :)



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?