Suck. It sucks!

Min hjärna fungerar inte.
Den är liksom mosig...
Varken skarp eller snabb utan mer mjuk och sladdrig.

Ibland tror jag att det är bebbskriken som gör det omöjligt att lägga ihop
två och två (på riktigt) än svårare att komma ihåg inköpslistan eller räkna
ut hur mycket makaroner man ska koka till två personer. Suck. It sucks!

I måndags hade jag barnvakt en timme och åkte ned på stan för att handla fler stora nappflaskor.
Det var lite kris eftersom bebbsen börjar äta som hästar, eller åtminstone småväxta åsnor, de senaste dagarna. När svärmor mötte upp vid bilen efter en timme frågade hon om jag hittat nappflaskor.

Då var det mammans tur att se ut som en (småväxt men mullig) åsna.
I kassen som jag glatt svängt med på väg till bilen låg mossa.
I kid you not! MOSSA!

Jag åkte till stan med en enda uppgift: att köpa nappflaskor till mina barn och kom hem med överprissatt mossa! Det är, ta mig f*n så man blir mörkrädd!

Jag har gått från att skrämmas av min egen smarthet :) till att råmande ursäkta min påfallande likhet med våra fyrbenta vänner. Tur att jag inte kör bil, är president eller tatuerare. Det skulle leda till omedelbar katastrof. Kata-djävla-strof!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hahaha underhållande inlägg duger din hjärna dock till.

Trevlig helg!



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?