Ambitionsnivå: HÖG

Underbart! Ny design, ny liten familj och en ny roll - mammarollen!
Mammarollen är en utomordentlig anledning/motivation till att vara den
bästa versionen av mig själv. En slags uppdaterad "Julia aliaslillamy 2,0".
Motivationen att jobba med mig själv, mina svagheter och genus har aldrig
varit större. Jag påverkar dagligen dessa varelser bara genom att vara den
jag är. Det handlar inte om att "inte vara sig själv" utan om att vara en så
balanserad, kreativ och moralisk person som möjligt.

Kanske kan jag:

*Nojja mindre över mitt utseende och förmedla
en motvikt till samhällets alla måsten.

*I högre grad bemöta människor utifrån vilken
individ de är, inte utifrån kön.

*Bli mindre dömmande eller åtminstone dömma
mindre snabbt.

*Bli mer generös med min tid, mig själv och min kärlek.

*Visa ömhet mot mig själv och andra.

*Utmana mina fördommar.

*Göra något snällt mot andra oftare. Som att baka en kaka,
lyssna på deras nojjor eller uppmuntra någon deppig.

*Göra en egotripp då och då. Unna mig något kul/fint/gott.

*Unna andra något kul/fint/gott.

*Lära mina söner att sätta ord på sina känslor och att visa omtanke.

*Sluta fuska med sopsorteringen (jaa, fy på mig!) och handla mer
ekologiskt, second hand och genomtänkt.

Allt det här är målet och även om jag kommer att misslyckas på flera fronter, flera gånger så är ambitionen satt högt.

Och på tal om den nya designen... Visst är den fantastisk?! All ära åt designern Matilda som har fullmakten till denna blogg och dess design! Tack!!


Matilda

Vad bra att du gillar den! :) Säg till om du vill ändra i din presentation om dig själv, jag la bara till att din lilla familj består av "maken och våra två tvillingsöner Vilgot och Otto".



Kram



URL: http://matildarodin.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?