Känner mig smått förvirrad

Jag har typ massor med inlägg under fliken utkast.
Jag börjar på och sparar men publicerar inte.
Tycker mest jag skriver svammel. Osammanhängande
dynga. Den senaste veckan har varit pressande, stressande
och ångestfylld. Luften är klar, maken lastar av ved och jag bakar
bagels... i massor! Bakning brukar få mig att tänka "lagom"
och älta mindre. Inte idag. Jag jobbar visserligen bara 50%
just nu men planerna på nya behandlingar fortskrider.
Vi ska inte kämpa hur länge som helst men vi måste uttömma den
här möjligheten innan vi fokuserar helt på nya möjligheter.
Vi har satt en stopp-punkt för IVF-behandlingarna så vi inte
dräper oss på kuppen. Vi är inte vid den punkten ännu men den är
inte så långt borta.

...och den som säger:

"Bra att du börjar ge upp! Det är då, när man minst anar det, som det händer!"

...Kommer jag att skicka hundbajs, i ett brev, till!!
Ni må ha rätt, kanske! Men ingen jag känner, som kört med den repliken, är mig veterligen fertilitetsexpert. Så stoppa upp alla klyschor om att "så fort man ger upp blir man gravid".
Det förolämpar min/vår intelligens och lägger tillbaks misslyckandet på oss för att vi
"inte kunnat ge upp tillräckligt fort"!

Ooops! Där blev det visst lite ilsket... Sorry!
Nu ska jag plocka ut första omgången bagels ur ugnen!!

Kärlek och harmoni!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Klart som fan det blir ilsket. Även om jag inte ska påstå att jag förstår hur det känns, så tror jag mig ana vilka sorts kommentarer vissa "smartskallar" som vet allting kommer med.

Eftersom man är en god människa som uppfostrats med att vara trevlig och artig, då skriker man kanske inte de väl valda ord som man känner för "du fattar inte ett skit din uppslåte jävla människojävvel" utan man kanske tittar bort eller går in på toan å gråter.

Då är det jävligt gött att sriva av sig lite ilksna tankar, låta det pyyysa ut på bloggen liksom.

Helt rätt!



URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?