Hur spyr rävar??

Spyr som en räv....

När jag gör något så gör jag det iallafall ordentligt :)

Enda gången jag inte mår illa är när jag lyckas somna...



Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men lilla vännen, va du måste må risigt alltså. Jag lider med dej.

MEn jag är säker på at du tänker som jag, det är för en god sak. Eller? Det kanske man glömmer när man mår så dör jävla illa. Jag hade turen att slippa det, tack å lov. Varje gång jag spyr känns det lite som att jag ska dö, förutom när jag är packad. Då känns det tvärtom som att livet kommer åter när jag spyr. Konstigt det där.

Jag funderar p om du mått så här illa någongång tidigare i dina graviditeter?Jag tror mig veta att de andra varit kortare (så här långt har du väl inte gått tidigare?), eller har jag fel nu?

Förlåt om jag fårgar för mkt. Svara om du har lust bara.



Kram på dej räven.



URL: http://ninaruthstrom.se


Julia

NinaVännen: Det ÄR för en god sak och det kommer att vara värt varenda spya. Jag hoppas bara att jag har turen att det inte varar 9 månader (illamåendet alltså) för det är rätt handikappande. Jag har kräkpåsen med på jobbet men man känner sig inte fräsch bara för att man slipper kräkas PÅ en kund :)



Precis som du trodde har jag aldrig gått så här långt, och jag har aldrig hunnit må som jag tydligen ska må :) När man är i mitt läge kan man lätt få för sig att man inbillat sig plusset på stickan osv. Nu påminns jag varje dag, timme och minut om att något omvälvande händer!!



Tack för att du frågar, jag känner din empati ända hit till ap-kalla Skellefteå!

Kram på dig!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Tack för svaret.

Skönt at du känner min empati också för den är äkta.

Dock slog det mig hur präktigt det kan låta att upplysa personen som spyr att det "är för en god sak".

Det var ju inte min mening.

Man får faktiskt klaga hur mkt man vill (nästan) när man mår skit även om man är gravid. Jag ogillar det fenomenetet att när man är gravid ska man bara vara glad och känna livet i sig å hej å hå.

Mår man skit så gör man. Och hur positivt är det att stå med huvudet ner i porslinsfåtöljen egentligen.

Men att vara gravid är positivt förstås. Men det utslutar inte att man hatar att spy.

Oj va jag babbalr. Hoppas du fattar hur jag menar. Tror det.

Tjing!



URL: http://ninaruthstrom.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?