Hela-djävla-sanningen

Jag har satt en ära i att inte använda bloggen för att lura mig själv... eller er.
Är jag lat så inbillar jag mig att ni tål sanningen. Att det kan vara skönt att någon
vågar säga sanningen om fjällvandring eller andra hurtigheter. Jag vill inte tuta i
er hurtiga lögner för att JAG ska få känna mig duktig. (I alla fall inte oftare än nödvändigt :)

I och med det förra inlägget var jag nära att använda er för att dämpa min egen ångest.

Sedan vi kom hem från Uppsala har jag ätit nyttigare och rört på mig mer.
Det är bra och jag tänker fortsätta med det. MEN i botten av den, till synes sunda, inriktiningen
finns ångest. Den handlar om min räddsla att bli kallad tjock.
Jag går runt och nojjar över att barmorskorna ska skälla på mig. Att de ska säga att jag är för
överviktig för att få barn. Att de ska få mig att känna skam istället för lycka.

Efter år av IVF-behandlingar, deppression och hopplöshet har jag lagt på mig. Det vet jag.
Min rädsla är att någon innom mödravården ska känna sig manad att konstatera det uppenbara.
Att jag var överviktig när jag blev gravid är ju inget jag kan göra något åt NU. Det enda jag kan
göra är ju att sköta mat och motion NU. De senaste 10 kilona kan jag liksom inte göra ogjorda.

Jag är sjukt peppad på att ta hand om min kropp, motionera och äta rätt.
Jag vill bara inte att de skäller på mig...
Så då använder jag bloggen för att skriva om mina rädslor, sätta ord på dem, gör mig sårbar...
...och vet ni va´? Det hjälper :)


Alex

Vi ska prata mer om det här sedan, men bara ifall jag glömmer bort det när vi ses så skriver jag det här: jag tycker du ska tala om för barnmorskan vid första besöket precis hur du känner kring det här, och meddela att du inte vill väga dej helt enkelt. Det är några i föräldragruppen som gjort så och det har gått alldeles utmärkt. Sedan får man nog räkna med att det kommer att pratas en del vikt och fem frukter om dagen iallafall... Men lyxis, du kommer att få simma gratis på Edda i nio månader, det är guld! Och det är du med, värd din vikt i guld, så det är bara bra ju fler extrakilon du stoppat på dej :) Puss på volangerna!



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hela djävla sanningen är just vad jag är så glad att jag får av dej. Världens bästa lilla My.



Tycker Alexandras kommentar här ovan är bra.

Jag har en kompis som har ätstärningar och när hon blev gravid och gick vid bm vägde hon sig men fick själv inte reda på resultatet. Så slapp hon fundera på det. Funkade bra.



URL: http://ninaruthstrom.se


Sofie

Åhh Julia, det är helt rätt tänk! För ett par månader sedan gav jag upp tanken att försöka gå ner i vikt, jag blir bara besviken när jag misslyckas. Sedan dess har jag bara försökt tänka: "-vad mår min kropp bra av och vad mår den inte bra av just idag!" Det är så galet skönt att slippa "bantningsstressen" Vi får peppa varandra att ge våra vackra kroppar det bästa- god mat, motion och kärlek!



Och du... skäller barnmorskorna på dig, så skäll tillbaka på dem!





URL: http://sofiesilwer.blogg.se/


Julia

Sötrumpor är ni allihopa!!

Love you guys!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/


Jenny Andersson,

Det är pga att du skriver precis vad du känner som din blogg är så bra.

Och för att inte tala om alla läckerheter du bakar och lägger ut bilder på.

Jag blir så inspirerad att pröva nya saker. Och bloggar med mycket bilder gillar jag.





URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?