Hud-och miljövänlig deo..?..

Jakten är över!
Har i sann No Poo-OCM-anda hittat en deodorant utan aluminiumklorid och annan skit!!
Aluminiumklorid är ett ämne som anses vara cancer-framkallande och finns i de allra flesta deodoranter. Jag är egentligen inte så rädd av mig men gör jag något så gör jag det ordentligt!

Alltså köpte jag mig en Thailändsk saltsten (tror jag de heter)!!

Ska prova och ge er dommen!

Kärlek och harmoni!


Stenen fuktas med vatten och gnuggas under armar/fötter. Hindrar uppkomsten av de
bakterier som orsakar dålig lukt!


Elsa

Var köper man en sån sten och vad kostar den? :)



URL:


Julia

Elsa: Saltstenen finns i de flesta hälsokostaffärer. Finns som både sten, rollon och spray.

Lycka till!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?