Ex vovve på besök

Idag har vi besök på ingång! Martin, Malin, Mange och (förhoppningsvis) Rolf.
Jag har inte klarat av att träffa lille Rolf sedan han fått flytta. Har varit rädd att
jag ska skopa upp honom i famnen och fly utomlands eller storgråtande vägra
släppa honom. Nu tror jag mig om att fixa det utan dramatiska utspel men jag
får nog hålla mig i skinnet å försöka att inte fokusera så mycket på jycken. Hur
älskad han än är så är han ett ex. Han är inte min längre. Måste upprepa det som
ett mantra: Vovven är inte min, vovven är inte min, vovven är inte min!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Nämen! Det där har jag missat. Varför är inte Rolf din längre?



URL: http://ninaruthstrom.se


moster

På tal om djur hade vi en riktig solskenshistoria här hemma igår. En ung katthona höll till vid min bil på morgonen och jamade och stod i. Vi åkte iväg men katten var kvar på eftermiddagen. Jag var kall och hård och tänkte att jag inte har möjlighet att ta hand om en övergiven katt. När den fortfarande fanns kvar på kvällen stod jag inte emot längre utan tog in henne och kollade om hon var märkt. Hittade en märkning i ena örat och hade sen ingen aning om vad jag skulle göra. Ringa polisen? Jag googlade loss och strax hittade jag Svenska Kennelklubbens hemsida där de har register över alla märkta hundar OCH katter. Jag sökte på kattens regnummer och fick upp ägarens uppgifter! Senare på kvällen hämtades katten av en lättad matte som tagit för givet att lilla Selma var överkörd. Hon bor 8 km härifrån och hade varit borta i 5 dagar! Alla borde känna till hemsidan www.skk.se för att kolla upphittade djur!



URL:


Julia

Nina: Roffe fick flytta till våra vänner när vi hamnade på sjukhus. Sedan hade de fäst sig så vid varandra så vi fixade inte att ta tillbaka honom. Och med två bebbs så skulla han ha fått ännu mindre tid och uppmärksamhet. Det bästa för vovven och vänner men sorgligt för oss.



Moster: Vilken härlig historia! Den lyste upp min morgon. Google är guld värt!



URL: http://aliaslillamy.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?