Länge Leve Buffy

 
Jag gillar inte katter. Om det varit någonting jag vetat om mig själv är det den gastkramande övertygelsen om att katter är onda och endast accepterar människan som dess slav...
Måhända blåser jag upp saker men ingen ska behöva undra, jag har alltid hatat katter. Så kom depressionen och rädslan för långa dagar utan sällskap. Förstå mig rätt, jag vill inte ha sällskap men jag hatar att vara ensam, om det går att förstå. Så jag satte allt mitt hopp till en vovve. Förra gången jag mådde uselt var det en vovve som räddade mig. Inget stort eller snabbt hund-djur utan en liten, smart och lat hund var min önskan. Dock var själförtroendet för stukat för att jag skulle kunna driva igenom min räddningsplan (av mig själv). Så föddes tanken på en kamrat som krävde mindre men jag stod emot för jag gillar inte katter. Ändå kollade jag upp en del om allergivänliga kattsorter. 
 
Jag blev deppigare och deppigare och tillslut blev det en kissekatt.
Hon heter Buffy (what else, liksom) och är ca 20 veckor. Hon är en sibirisk kisse och fäller inte päls. Hon tillhör de mest allergivänliga katterna men alla allergiker klarar dem inte. Dock klarar hela min superallergiska familj av henne. Hon är extremt barnvänlig och låter dem leka med henne och bära runt henne hela tiden. Vi har inte haft några toalett-olyckor alls och hon verkar trivas med oss. Barnen samsover med oss och det gör även kissekatt. Hon lägger sig på min höft när jag sover på sidan och sedan sover hon där tills jag behagar vända på mig.
 
Jag gillar DEN HÄR kissekatten men omvärderar inte min åsikt om katter generellt även om jag vet att det bara handlar om barnslig envishet.
Buffy gör dagarna mindre ensamma.
 
Hon ligger och lurpassar vid dörren för att smita vid lämpligt tillfälle så jag tog på henne en sele och tog med henne ut... För att lära henne en läxa om att det är kallt och blött ute och ingen plats för små katter.
Vi kan nog säga: Lesson learned! Ingen katt har längtat in mer än min kisse. Hoppas hon håller sig långt borta från dörren i framtiden. Nu ligger hon i fönstret och kontemplerar sin plan för världsdominans...
MyMamman AKA "crazy cat-lady" lägger nu upp sina första kattbilder av en kisse som ångrar sig gruvligt.  Peace out!
 
 
Mindre galen kisse i husses famn
 
P.s. Länge leva Tv-serien "Buffy The Vampyre Slayer" också. Viktigt att inte glömma... Viktigt. D.S
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?