Ville och jag

Godmorgon! Otto är frisk men Ville har feber, "ögon-snuva" (mitt ord för ögoninfektion) och är hes. Jag hade en fysiskt jobbig dag igår vilket resulterade i hög feber, illamående och svårt att gå. Precis som jag förväntat mig - ingen ovanlig reaktion för att vara jag. Det ovanliga med dagens situation var att Otto deklarerade att han skulle gå på förskolan och leka med sina kompisar. Vanligtvis får båda vara hemma om en är sjuk eftersom den friska blir så förtvivlad om den andra får vara hemma. Förskolan rekomenderar att vi inte tvingar den friska att gå. Men idag föreslog han det själv och skuttade glatt iväg medan Vilgot var så spak att han bara hängde i soffan. Så jag sjönk ned i soffan med honom och nu har vi det mysigt.
 
Jag tänkte att vi skulle ta elopeden och åka till affären. pojkarna fick en slant av sin snälla Tant Malin så jag har lovat dem en pool. Därför åker vi och tittar på en sådan och förmodligen äter vi lunch. Ville påstår att han vill ha plättar och jag orkar inte ställa mig och steka så det blir nog plättar för honom och en chai latte för mig på affären.
 
Elopeden är perfekt för utflykter för mig och barnen. De ryms att sitta i mitt knä och eftersom den bara har en maxfart på 17km så är det inga risker med att sakta rulla till affären med ett barn i knät i gåfart. Jag brukat skjutsa dem till förskolan eller till lekparker med den. Då har jag med en skön sittplats iom elopeden och kan följa dem runt i lekparken (elopeden kan köra på gräs, grus och ganska oländig terräng).
Elopeden har möjliggjort mycket mer utetid med barnen.
 
Just nu tittar Ville på roliga kattfilmer på youtube. Jag bloggar och vi båda pimplar juice. Det är så häftigt att umgås med ETT barn. Känns helt overkligt, trevligt och enkelt.
Helgen lär bestå av en massa vila då veckan varit galet tuff och min kropp reagerar som den alltid gör: uppför sig som att den tänker dö eller åtminstone hamna i koma.
 
Avsluat med en bild från häromdagen då regnet öste ned som en syndaflod och barnen bestämde sig för att det var sommar...
 
 
 
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?