Hugg in!

Jag har fundert länge på HUR jag ska kunna börja blogga igen. Jag vill/behöver denna kontakt med omvärlden men vill skriva om viktiga saker, inte bara om mina problem och smärtor, därför är det svårt att börja för jag orkar inte riktigt ta in omvärldens orättvisor just nu. Så jag får nog köpa, och ni, att bloggen blir lite mindre politisk, lite gnälligare och mer familjär. Den kommer att handla om mitt liv och de saker som just nu fyller mitt liv. Kanske återkommer jag i min forna glans(?) men just nu vet jag inget. Jag vill bara skriva igen.
 
Just nu har jag paus från andra bloggar, facebook och nyheter i hög utsträckning. Facebook är på gott och ont fyllt av nyheter, orättvisor och upplysningar som behövs men jag orkar inte. Punkt. Men det är också fyllt av människors matlagning, pyssel, motionerande och humble braging och inget av det behöver vara negativt men det är så tydligt för mig vad som tagits ifrån mig de senaste åren och hur dessa saker är självklarheter för alla andra. Det ska de vara men mitt sinne orkar inte heller med pressen av alla andras aktiviteter, resor, engagemang, shopping och självförverkligande. Jag lämnar facebook för en stund och det känns jätteskönt. Mitt liv har massor med glädje men också kris över hur allt förändrats. Facebook har en tendens att trycka upp andras liv i ansiktet på en och oftast bara den fina och putsade sidan. Den resande, motionernade, smoothie-drickande sidan. Man vet dagligen på metern hur långt andra joggar, vad de äter och hur många dagar det är kvar till nästa utlandsresa. Det stressar i vanliga fall och nu är det, i det närmaste, kvävande. Så, njut och dela med er. Det handlar inte om det. Det är mina problem som gör att jag semestrar från facebook.
 
Mina mål för mina dagar är små. Det är så lite, förrutom att kramas med barnen, som jag orkar så denna blogg kommer, liksom min värld, att bli mindre. Jag kommer inte att rapportera hur många sorters bröd jag bakar utan det kommer att handla om att lyckas äta frukost eller laga ett gosedjur. Jag kommer att blogga om min vardag där jag kämpar med vardagens små hinder och funderingar men också kriserna som följer med det... att min värld blivit så liten och att jag sörjer det samtidigt som jag inte kan föreställa mig att orka något annat.
 
Mitt liv, min familj, min kamp och kärleken till de små sakerna. Det är vad denna blogg handlar om, hugg in!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?