Sommarlov

Godagens! Idag är sista dagen innan barnens sommarlov. Den senaste veckan har barne varit sjuka så det blev en veckas sjukdom och två dagar på förskola innan sommaren tar vid. Idag är det dessutom första morgonen som vi har någon sommarkänsla utifrån temperatur och vindstyrka. Hoppas vi får lite mindre vind och moln framöver. Jag anser inte att "dåligt"väder nödvändigtvis innebär usel semester men jag tycker det är jobbigt när det blåser kuling.
 
Jag har längtat till barnens sommarlov men haft en gryende ångest kopplad till den nalkande dagen. Hur ska jag orka och varför orkar jag inte? Jag vet det officiella svaret men kan ändå inte låta bli att undra vad det är för fel på mig. När jag får ont blir jag trött och på det kommer oro och ångest att inte vara den bästa föräldern jag kan vara. Det är en enda röra i mitt huvud. Som tur är behöver jag inte mer än få en mysstund med barnen för att känna att allt är bra och som det ska. Vi har också en plan för sommaren för att jag ska orka. Vi ska äta frukost tillsammans på morgnarna och sedan ska jag vila/sova ett par timma för att sedan orka med en massa lek. Hoppas vi kan få det att fungera.
 
Vi har haft en massa halfärdiga planer för sommaren: Djurpark, tivoli mm mm. Häromdagen pratade Ville om "när sommaren kommer" och sa: "I sommar längtar jag mest efter att kasta stenar, kasta stenar i vatten"...
 
Det slår mig att det är viktigt att fundera på för VEM man planerar för. Det är inget fel med att planera för sig själv som förälder. För att man njuter av att se ungarna uppleva saker. Men för mig är det viktigt att jag har klart för mig att jag planerar för mig själv så jag inte blir besviken när ungarna vill hem för att de är trötta eller längtar efter andra lekar.
 
Det är mina tankar idag. Medan jag skrev blev det mulet och blåsigt...
Men vem bryr sig: Det är sommarlov.


Regina

Hej Julia!
Jag vet inte om du kollar kommentarer längre, men jag ville titta in ändå för jaghar tänkt på dig och undrat hur du har det!
ha en fin helg, kram!

Svar: <3
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?