Kåldolmar är målet

Ho hooo!
Här ekar det tomt! Både jag och TheMummy har kommit av oss lite i allt flyttkaos, vabb, jobb, läkarbesök, rensning av pryttlar och snöskottning. Allt har sin tid och jag hoppas vi kommer igång igen. Morsan är ju fantastiskt när hon tar sig an tangenterna och skriver ur huvudet...
Via mig blir det mest statusuppdateringar och gorm om vårdens inställning till sjuka kvinnor...
Men jag tror att även ämnen en skriver om har sin tid och i framtiden kan kampen med vården vara ett minne men inget jag låter ta plats när jag skriver eller lever mitt liv. Tids nog tar jag mig an de svåra, stora  frågorna igen. 
 
Nu bor TheMummy här. Vi går in på upploppet på den lägenhet som byggs åt henne på övervåningen. Badrummet är klart och vi njuter i badkaret. hela huset är fullt med grejor som ska flytta in i den lägenhet som snart är klar. Det är vår kallvinda som byggs om så alla våra grejor kommer att förvaras i grannens lagård tills vi kan bygga någon sorts förvaring i garaget som är i planeringsstadiet. Kort sagt: vi lever i ett kaos och det är meningslöst att käma emot. Allt strävar mot kaos, varför ska jag föra den fruktlösa kampen? Men bättre blir det när var sak hamnar på sin plats... om de hamnar på sin plats....
 
Snart stormar dessutom nästa snckare in som ska anpassa köket till mina handikapp. et står kommunen för men vill man ha matchande luckor så får man lägga emellan... De anpassar bara - punkt.
Så det blir mjukt blå luckor, vitt kakel, knoppar från 50-talet och en virrvarr-skiva som jag suktat efter i åratal. Det blir en ugn i brösthöjd och vi gräver djupt och unnar oss en induktionshäll. Släta, blå luckor och två stringhyllor ger mig lycka mitt i det ekonomiska/känslomässiga/fysiska kaoset. Snart nblir det verklighet även om vägen dit känns hopplös: Någon ska ju för bövelen vara och stöka I MITT KÖK hur länge som helst och vi får klara oss på hämtmat och flingor...typ. Men när det är över ska TheMummy laga kåldolmar. Det är målet, att få så lugnt omkring sig att kåldolmar känns som en bra idé till middag. Den kvällen blir det fest i det myiska huset kan jag meddela. Låt oss kalla det:
KÅLDOLMS-MÅLET! 
Då är vi i mål med det som ligger i pipen för denna vår i alla fall :)
Vad är era tankar om generationsboende? Bu eller bä? Dröm eller mardröm?
Jag har alltid drömt om detta.
Puss!
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?