Uppdatering 2.0

Uppdatering av livet i ett generationsboende:
I veckan som kommer blir TheMummys lägenhet/stora rum i vårt hus klar. Just nu lever vi i harmoni och disharmoni med en massa Mummy-prylar och flyttlådor eftersom inget ännu fått flytta in i hennes del av huset. Vi väntar med spänning på att den ska bli färdig medan vi kliver över pryttlar och förundras över dess framväxande skönhet (lägenheten alltså). TheMummy har god smak så det blir fint!
 
Jag, MyMamman, harvar på med min ansökan om sjukersättning (vilket är förvånandsvärt likt ett heltidsjobb) och däremellan tränar och vilar jag så mycket jag bara kan. En tripp till sjukgymnasten kan slå ut min kropp helt och en sväng på stan är ett helt företag mentalt och fysiskt.
 
Jag är sur på min rullstol. Jag behöver den ofta men det är ju så bökigt att ta med den. Någon måste ju hjälpa mig att lasta aset i en bil, för att inte tala om att skjutsa mig runt på stan. Allt detta är lätt att vänja sig vid jämfört med att inte ta sig in i alla affärer, att inte kunna kika på vad man vill (för att affären är för trång) eller att behöva be "chaffören" att köra hit eller dit. Vanan att bara gå sin egen väg i en butik bryts. Istället är man utelämnad till den som älskvärt gått med på att  skjutsa. Dessa människor är underbara men man känner sig jobbig och det är lätt att man åker hem och tänker att man missat många saker för att man inte bett någon köra hit eller dit. Det är en av de svårare omställningarna med att bli handikappad.
 
De vardagliga sysslorna som att bli insnöad av ett oväder, tvätt, matlagning och städning fungerar också bättre när man är tre vuxna som ska fördela dem. Flera av dem kan jag inte göra och då är det skönt att det inte blir för tung belastning på en person. Idag var maken, TheMummy och barnen ute och försökte skotta oss ut ur en halvmeter snö... Jag betraktade dem nyfiket från fönstret och noterade att de jobbade bra Mummyn och maken. Barnen arbetade oförtrutet med att vara i vägen. Jag drog en lättnadens suck när vår "traktor-person" kom och skottade allt på några minuter.
 
Hyggligt harmoniskt trots flyttlådor och snökaos alltså!
I veckan släpan Mummyn hem en soffa och då är det bäst för snickarnas hälsa om den går att ställa in i lägenheten :) Imorgon vankas jobb för alla friska (maken är förkyld men vågar inte vara hemma pga jobbstress), förskola för alla under en meter och röntgen + vila för alla MyMammor med stor rumpa och EDS :) Solong på er!
P.s TheMummy lovar att snart vara igång igen D.s.





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?