Sova is the shit!

Idag vaknade jag efter en natt av ostörd sömn. Barnen hos mormor + sömntablett = min första ostörda sömn sedan de föddes. Jag var själv hemma och tog mig tid att mjuka upp leder innan jag stapplade ned för trappan. Där åt jag grekisk yoghurt med hallon i framför tv´n, klädde på mig lite finare kläder och njöt av den tystnad som bara infinner sig när en är ensam...
Barnen hade sovit jättegott hos mormor och rumlade in vid 09.30 med buller och bång. Farmor var då redan på plats för att se till dem medan jag åkte till doktorn. Tanken var att jag sedan skulle stanna på stan tills min tandläkartid men benen håller inte för det. Inte om jag ska vara ensam på stan utan hjälp ifall något låser sig eller inte bär. Så nu är jag hemma och väntar spänt på tandläkartiden. Jag ska nämligen få en mjuk skena för att förhindra större skador i käken (de jag har går inte att göra något åt) och spara tänderna, men också för att jag ska sluta bita mig i tungan när jag sover - det suger att vakna med tungan öm av alla bitmärken. Detta känns som något som kan göra livet några procent bättre. Imorgon får jag dessutom min stol till köket som är anpassad efter mig och om någon vecka den förhatliga rullstolen som jag längtar efter lika hett som jag hatar den.
 
Det börjar röra på sig nu och för varje grej som händer blir mitt liv någon procent lättare att leva.
Hurra för mig!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?