Sukta

Jag kunde inte låta förra inlägget vara det sista för dagen. Ilska och frustration fräter upp mig inifrån.
SÅ, on a happier note: Jag längtar efter en kitchen aid. Jag har alltid tyckt att de bakverk som inte kan göras med handkraft och en elvisp inte är värda att baka. Men jag har kommit att ändra mig. Man måste ju vispa så evinnerligt länge om man vill ha en fluffig frosting eller göra macarons vars italienska marräng ska ha en exakt temperatur när den tillsätts under vispning. Något som är nästan (jag säger nästan eftersom jag trots allt ägnat en sommar åt macaron-bakning och klarade mig med en gamma hedelig handjagare) omöjligt, spciellt om en har ledvärk. Eftersom jag inte, inom en överskådlig tid, kommer att ha råd med varken kitchen aid eller andra liknande maskiner nöjer jag mig med att sukta...
 Mumma för själen





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?