Vad som händer och sker

Hej på er!
Jag håller på att skola in ungarna för fullt på en underbar förskola. Vi är ju inte bortskämda direkt och bara det faktum att de tar upp ledsna barn eller kramar dem gjorde mig glad och rörd. Det hände aldrig på förra stället. Man behöver heller inte leta ihjäl sig efter pedagogerna utan de finns till hands, TAR KONTAKT MED MINA BARN SAMT (trumvirvel och plats att dra efter andan) försöker lära känna dem. För att inte tala om att man inte behöver DRA ur dem information om hur dagen varit utan de berättar glatt och engagerat. Jag är i chock, barnen längtar dit och allt går i en rasande fart tills de mer tuppar av än somnar på kvällen.
 
Efter fem dagar på raken med en smärtnivå på 6-8 har det vänt och jag ligger stadigt mellan 3 och 5.
Jag vill egentligen inte erkänna det men jag kan inte låta bli att titta på "superspararna" i kanal 5. Men vad värre är... dear I say it?... jag inspireras nästa. Hela mitt liv har jag levt upp mina pengar varje månad, aldrig haft något att spara har jag tyckt. Jag finner "superspararna" oerhört osmakliga samtidigt som jag facineras: kan det verkligen bli över några pengar att prata om? Jag har koll på pengar och har jobbat kväller och helger + lov sedan jag var 14år men aldrig egentligen kunnat lägga undan något. Nu undrar jag vilket spartips jag ska prova först: 25 sekunders duschar, egenkokad roll-on eller flytta EN salamiskiva över en hel macka? Kanske kan jag spara 400kr/år...
Skämt å sido, jag kan inte vara snål men jag kan hålla bättre koll på mat, handlingslista och veckomenyer och på så sätt minska de månatliga kostnaderna. Jag känner mig peppad inför utmaningen att minska vår konsumtion och jag vet inte vad som besatte mig men jag köpte palt-mjöl och fläsk... Att göra sin egen palt känns rätt förryckt men nu när jag inhandlat får jag stå mitt kast och snällt koka paltar till frysen. Återkommer med resultat.
 
Imorgon ska jag till ortopeden. Hen ska ta en titt på mina ben och ha åsikter om huruvida det ska opereras, läggas blockader eller bara gå att leva med. Jag hoppas på kniven men det beror bara på att jag TROR mig veta vad som är fel och vill åtgärda det omgående bums. Är det något annat fel vet jag inte vart jag står. Teorin som jag och min husläkare har är att muskelhinnan skulle behöva snittas i smalbenen och därmed få bort den sprängande känslan jag har i benen. För övrigt har jag uber-dålig cirkulation i benen och fläckvis känselbortfall. Tänk om mina ben skulle kunna bli 25% bättre, eller bara fem. Alla förbättringar mottages tacksamt /Mvh sprängande ben
 
Det var uppdateringen om mig! Hepp!!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?