Spridda tankar

Igår började den nya inskolningen för barnen. De skrek som besatta och grät så snoret sprutatde redan när de skulle klä på sig. De försökte smita och grät "nej, nej,nej". Jag ville bara vända och ge upp men på något sätt kom vi dit. Efter en ganska lång stund av desperat gråt började de våga titta upp och tillslut börja leka lite försiktigt. Naturligtvis var pedagogerna tvungna att kommentera den nya inskolningen negativt men för mig fanns det bara ett annat alternativ: Att ha dem hemma (vilket skulle bli fel på flera sätt). Mot slutet av den korta vistelsen var de lugna men glada att vi gick hem. Nu är de där med sin pappa och desperationen var mildare idag, det var den. Vi får se. Att de är ledsna vid lämning vet jag är som det ska, men detta är något annat och jag vet att de inte hunnit knyta an till stället eller någon pedagog. Blir det inte bättre snart, och komunikationen med pedagogerna bättre, så kommer jag att hålla dem hemma tills vi får en plats på något annat ställe. Det måste bli en förändring inom en månad.
 
jag hoppas att mitt inlägg om barnlöshet inte lästes som ett "gnäll-inlägg" utan som ett försök att ordna tankarna kring den diffusa skam som jag känner. Det är svårt att förlika sig med att jag, en modig feminist, ska duka under för en skam som borde varit utdöd för länge sedan. jag jobbar med de tankarna.
 
En ny blogg har äntrat cyberspace och jag jublar lite för mig själv. Hens två första inlägg är två brandtal som berörde mig och livade upp mig i själen! Bloggen heter Oxhen (LÄNK) 
och finns NU i min länklista! Läs, läs, läs!
Nu ska jag plugga kulturhistoria vilket inte är så kul som det låter, än så länge, men jag hoppas att entusiasmen infinner sig. Glad Fredag på er!!


Oxhen

Jag håller alla tummar och tår för att det blir bättre på föris snart!

Har mailat dig, med en liten önskan ;)

Glad fredag på dig!

Svar: Önskan mottagen och implementerad. Sorry, blev lite för entusiastisk =)Må gott!
aliaslillamy



URL: http://oxhen.wordpress.com/


Moster

Allt kommer att bli bra
Alt
Allt kommer att bli bra till slut. Och är det inte bra, är det fan inte slut än.

Svar: JaA! Har sett en film m. det citatet och glömt bort det. Nu ska jag ta mig faan brodera en tavla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tack för att du påminde mig! Jag älskar dig.
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?