Matilda den fasansfulla

Tittade in hos Matilda (LÄNK) som skriver om en obehaglig person i en familjemedlems närhet.
Hur hon blir så arg å denne persons vägnar att hon vill uppsöka dummingen och skrämma dem på natten. En färgfull beskrivning av sin frustration ger hon och för de av oss som känner Matilda är det en ovan, men ack så god, sida av henne vi får läsa om. Ibland är det så skönt att läsa om ren ilska utan förskönande formuleringar, bara ilska och dräpande insikter.
 
Min kommentar till detta blev så här:
 

"VÄL RUTET! Starka ord som du sällan använder *börjar genast sympati-hata med dig* Femenistisk guldstjärna i kanten för "hen-användandet", ett ord som passar skitbra om en inte vill hänga ut exakt vem en pratar om. Överlag så passar ilskan dig eller rent av KLÄR dig =) Det låter så fasansfullt att bli väckt av en arg matilda, får jag hyra in dig att skrämma mina energi-slukare??

Idag gick jag runt och önskade mig pengar och rikedom för att hyra in en överbetald och engagerad barn-skötare. Du står högst upp på listan om jag blir miljonär. Din lön skulle bli cirkus 50 000 i månaden =) är du med??
Detta resonemang vore naturligtvis roligare om jag faktiskt köpte lotter eller spelade på trav men är också ett gott betyg på dig som människa. Om någon mobbade mina barn så skulle de kunna få besök av "matilda den fasansfulla".
*Gnäggar gott år mina egna små fantasier*
Vi syns vid rollspelsbordet!!
Kram!"

Matilda är, förövrigt, designern till min senaste Kickass-bloggdesign och säljer sina tjänster för en välförtjänt summa. För er som vill lära er det hantverket har hon en hel kategori med tips. Bortsett från allt detta är hon en god person som alla borde träffa och MIN svägerska. Titta in till henne om ni vill titta på vackra bilder eller läsa om hennes liv, skrivet på ett trevligt och ofta roligt sätt.



Matilda

Men wow, tack! :) Vilket fint inlägg! Kraaaam



URL: http://matildarodin.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?