Är ni nördar??

Alltså, med allt som pågår i mitt liv är nöje (förrutom att krama barnen och maken) ganska sällsynt men en sak gör jag faktiskt då och då. Det började som en eftergift för att maken engagerade sig i mina intressen och därmed jag i hans och har fortsatt som något jag gör som en ren ego-grej. *Trumvirvel...*
 
jag spelar rollspel... *paus för er att hämta andan, överväga att lämna min förnämliga blogg samt plocka upp eventuellt tappade hakor*
 

Är ni tillbaka??
Jag ÄR ju en nörd. jag kan ohälsosamt mycket om film och Tv-serier (men otroligt nog inte i närheten av mest i vår bekantskapskrets... Yeah, I mean you M&M), jag älskar pyssel och jag snöar oerhört lätt in på mitt absoluta favoritmedium Tv-serier. Om vi ska hårddra det så har jag nog sett typ... allt. (utom svenska då jag av oklar anledning hatar svenska serier med några få undantag). Well, rollspelandet. DET ÄR SÅ ROLIGT!! Jag älskar allt med det. Min karraktär, äventyret, tärningsrullandet och striderna. Min "gumma" är en (för er som kan rollspels-tugget) en "Trixter Rouge" och av rasen Haflings. En mörk och stark kvinna med flera dolkar och svart slängkappa. En aggresiv och blodtörstig anti-hjälte som klarar sig genom livet med lika delar cynism och ironi. Hon är tränad i akrobatik, tjuveri, lönnmördande och är svår att upptäcka och försvara sig emot. De goblins som attackerar "Snow Shadowdancer" lever inte länge.
hon slåss för det rätta när det passar hennes ändamål men följer med ett sällskap av goda rättrådiga personer som aldrig riktigt vet var de har henne. I am Kickass!!!!!!!!!!!!!!!
 
Såå. sånt sysslar jag med när jag inte pluggar eller mammar mig!
Är ni nördar?? Berätta om era nördigaste intressen!!


Oxhen

Jag definierar mig som en nörd, men jag kunde inte komma på några coola, nördiga intressen som jag har (rollspel är svårt att slå liksom ;)) ropade och frågade äkta hälften, han sa att jag INTE är nörd. Jag blev nästan lite sårad av det.

Men sen insåg jag: Att sitta och skriva inlägg samt kommentera på andras bloggar en lördagskväll det är faen i mig riktigt nördigt :) Kram!

Svar: Jaa, det är nördigt om än inte i på det sätt som oftast förknippas med nörderi som Sci-fi, fantasy. tv-spel och manga till exempel. Jag blir liksom mer och mer nördig. Det jag gillar vill jag liksom nörda ner mig i och der BORDE gälla alla intressen som bloggar tex. Tror också att det finns en norm som gör att vi kvinnor aldrig stiger in i den världen, vi dubbeljobbar ju på så många sätt i livet och familjen och det "egentliga" nördandet är förbehållet arbetslösa män eller män som slipper dela sysslor lika i hemmet. Jag tyckte ditt inlägg, för länge sedan, om att inse att du inte är SÅ inredningsintresserad var befriande. Ett typiskt "kvinnligt" intresse som vi alla förväntas ha... Mallen är så snäv!! Rollspelandet hör till det klassiska nörderiet men jag tänker att vi borde ta tillbaka ordet och använda det som vi vill på de intressen som passar oss!
Kram!
aliaslillamy



URL: http://oxhen.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?