hur hanterar ni när saker inte blev som det var tänkt??

Now, let´s see how myb weekend was!
 
Tanken var att jag skulle:
- PLUGGA, ska in med en metodövning på tisdag.
- Julpynta med barnen samt pyssla klart deras kalender.
- Äta flera jurdgubbstrutar (ICA Basics, 8st för 20pix)
- Baka pepparkakor (MED barnen, herrejösses vilket projekt)
- Måla möbler, ta fram julgranen och pimpa mörkläggningsgardinerna.
 - Gå på Loppis ENSAM och frossa i julpynt, tomtar och udda kaffekoppar som
jag inte kan motstå.
 
vad som hände var:
- Att jag hamnade på akuten, fick en massa smärtstillande och vägrade läggas
in pga listan ovan där inget går att utföra från en sjukhussäng.
- Kom hem och tog mig en strut med konsekvensen att jag höll på att dräpa mig på
struten som växte i min torra mun och fastnade halvvägs ned i svalget.
- Har EJ bakat pepparkakor, fanns inte ens på kartan!!! Nehej, om kartan är norrland
så var pepparkaksbaket solen!!
- Målade lite lojt en tusendel av all målning som behövs innan jag är nöjd. tog fram
BARNENS gran och sket högaktningsfullt i gardinerna...HÖGAKTNINGSFULLT!
- Gick på Loppis med mamma (fullproppad med smärtstillande) och FROSSADE!!
Kom hem med en ny outfit till både barnens gran och den stora granen i
vardagsrummet samt flera tomtar. Inga udda kaffekoppar denna gång, mamma
hindrade mig!
- Försökte plugga nyss men kom inte åt artickeln jag behöver då min dator krånglar
=> bloggar och äter glasstrut med försiktighet!
 
På det hela taget var helgen inte all vad jag tänkt mig men några pusselbitar har fallit på plats!
hur hanterar ni när saker inte blev som det var tänkt??
Grinar? Äter många glasstrutar? Surar? Planterar om blommor? Syr en mantel?
 


Oxhen

Men vad jobbigt :( Hoppas att du mår bättre nu. Måste dock erkänna att jag fnissade åt att du höll på att dräpa dig med en glasstrut, det är ändå att dö lite lycklig typ ;)

Jag hanterar inte saker så bra när det inte blir som jag tänkt mig. Eller bra och bra, jag gråter alternativt är asf*rbannad beroende på situation. Har blivit bättre på att visa mina känslor i alla fall, så lite bra ändå kanske. Kram!

Svar: Jaa, det där med struten kändes verkligen och var meningen som galghumor. "Tvillingmamman som dog av en jordgubbsstrut hon stulit från sina barn" jag kan se rubrikerna, hahahaha! Jag har genom åren blivit ganska bra på att gilla läget och se det positiva men ibland blir det bara för mycket. Shit vad besviken jag var. jag tror det är sunt att gråta alt. gorma och vara arg. Maken är mer lagd åt det hållet och han kan bli galen på att jag försöker hitta ljusglimtar mitt i småbarnstidens kolik-period eller när det regnar in OCH bilen har gått sönder.Å andra sidan är det JAG som lider av ångest då och då medan han inte gör det alls... Undrar om min positiva stil är mer en copingmekanism än genuint positiv inställning?
Hur som helst blev jag så sjukt avundssjuk på att du har fått träffa Sanna när du var ute och reste. För att inte tala om att hon fick träffa DIG :)
Jag hoppas att vi kan hitta tid att ses igen i framtiden för jag hade så sjukt trevligt!
aliaslillamy



URL: http://oxhen.wordpress.com


Hanna

Huvva låter inte roligt:( Jag grinar och surar när det verkligen inte blir som jag tänkt. Inte direkt den mest stabila reaktionen, om jag säger så!

Svar: Jag tror din reaktion är oerhört mänsklig och sund.Vill du och barnen komma och leka med oss någon dag??
aliaslillamy



URL:


Hanna

Jaa, gärna! :)



URL:


sven

Härligt höra ni myser o hardetbra, längtar till att träffa er alla på Juldagen i ert mysiga hus. Viktigast är att träffas, sen att ses, sen att kramas o diskutera..., sem mat o klappar. Puss o kram till er från oss. Mo



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?