Sms-fadäser

Det här med sms är lurigt. Det är så lätt att en liiiten fadäs uppstår.
Jag har alltid varit ovän med den del av telefonen som rättar ord helt på
eget bevåg. För att inte tala om hur lätt ett sms kan skickas till fel
person.
 
Är det någon som mins när jag skickade ett sms, som i detalj
beskrev min mens, till en manlig kollega jag träffat en gång??
(Jag har sökt bakåt i arkivet men inte hittat det så antingen raderade
jag inlägget eller så blev jag så traumatiserad att jag inte minns NÄR
det inträffade.) Jag skulle förklara för en kompis varför jag inte följde
med till simhallen, pga min monstruösa mens, och vad jag minns
kan jag eventuellt ha refererat till niagarafallet. Känslan när han
svarade att han inte heller ville simma samt önskade mig
"Lycka till med mensen" var som att få en hink iskallt vatten över sig.
Jag ville liksom slita ut sim-kortet ur telefonen, hoppa på det samt
spola ned det i toaletten. (Varför är oklart eftersom ett sådant tilltag,
inte på något sätt, kunnat göra det ogjort.) Efter att ha undertryckt den
första impulsen övergick jag till att planera mitt identitetsbyte. Med
omfattande plastikkirurgi, peruk och nytt namn. Sedan, några år senare,
kunde jag skratta åt det.
 
Antalet gånger jag skrivit "Hoppas du får kul ikväll" till en tjejkompis,
och telefonen korrigerat till "Hoppas du får kuk ikväll" är oräkneliga
och något mindre traumatiserande (för mig). Men det är liksom principen!
Mina kompisar känner mig tillräckligt väl för att kunna ta ett sådant sms.
Jag kan till och med ha menat det på något undermedvetet plan...
Men som princip så gillar jag inte när telefonen rättar mig. Punkt!
 
För ett tag sedan fick jag ett sms av en vän (klockan ett på natten) som
började med "Ursäkta att jag skiter så sent" (och sedan följde upp med att
hon absolut MÅSTE veta att karaktärerna i en viss Tv-serie klarar sig för
att kunna sova). Jag svarade att hon får skita när hon vill (och att de skulle
överleva allihop) samt att hon inte måste ursäkta sådant för mig :D
 
Det är nästan alltid kul när man är på andra sidan av ett akutokorrigerat sms!
 
Har ni någon rolig sms-historia??


Regina

Usch, jag är livrädd för att skicka sms till fel person! Jag tror aldrig det hänt, isåfall har jag förträngt det. Autokorrekt gillar jag inte heller, mest för att jag blir irriterad för att jag måste skriva om orden hela tiden och det tar en massa tid och jag blir alldeles stressad!
Har du varit inne på http://www.damnyouautocorrect.com/ någon gång? Där finns en del roliga sms-konversationer :)

Svar: MÅSTE kolla in länken, MÅSTE :DJag är också stressad av detta fenomen. Kanske för att jag gjort bort mig så många gånger. Jag är ingen detalj-människa och en "detalj" som vem mottagaren är kan lätt förbises. MÅSTE TÄNKA EFTER FÖRE!?!
Kram på dig denna Måndag!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?