Oplanerad dag

Jag är så trött. Maken tog natten i natt och givetvis vaknar jag med tidernas baksmälla av denna
oväntade skjuts av extra sömn. Min kropp är liksom beroende av sömn och likt en alkis som
dricker efter ett uppehåll känner kroppen att nu vill den bara ha mer. Kan inte få nog av sömn.
 
Igår var maken hemma efter några dagar i utlandet och vi gick mest runt och myste, promenerade,
lagade enkel mat och kramade barn. Presenter fick vi alla tre som varit hemma och alla var nöjda.
Speciellt barnen som fick både mjukis-lamm, lamm T-shirts och små lammfigurer. På Irland är det
inte svårt att hitta olika former av lamm-pryttlar och våra barn är som besatta av lamm. Allt som är
mjukt och lent kallas, kärleksfullt, för "laaamm".
 
Jag tänker ta det lugnt idag men några saker går inte att rucka på i det här huset.
En promenad till bajset (läs:hästarna, som blev omdöpta till bajs efter att jag påpekat att det
luktade bajs i något svagt ögonblick.) Lek i sandlådan är också ett måste, även om det just nu känns som att jag ska somna med ansiktet i en sandkaka. Men frånsett dessa punkter har vi en härligt oplanerad dag
med få måsten. Men guuuuuud vad jag längtar tills det är sovdags för små glin. Då ska jag se klart senaste avsnittet av Sherlock-serien Elementary. En glad överraskning bland alla halvtråkiga Tv-serier.
Kanske sover jag en lite stund också...
 
God Tisdag på er!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?