Omotiverad snällhet for the win!!

Igår gick vi som vanligt till hästarna på morgonen. På vägen hem hoppades
vi alla tre på att vi skulle få se huvudattraktionen: En BUSS!
Men det var mellan bussturer och tumult, skrik och gorm utbröt när mamman
blev trött på att vänta på en buss och styrde kosan hemmåt. Så jag tog en sväng
om lekparken för att mildra besvikelsen över bussen som aldrig dök upp.
Där fanns en förskoleklass med 4-åringar som tyckte mina knodds var gulliga och
hjälpte mig att hålla ett öga på dem. Sedan blev det tumult när vi skulle hem och laga
lunch. Vilgot hade inte glömt bussen utan KRÄVDE att vi skulle återvända till busshållplatsen.
Mamman vägrade och två högröda och rasande ungar stämde upp i ylsång. Vid grusvägen, som
leder till casa del My, stannade jag för att plocka in posten. Bland lokaltidningar och kuvert låg
ett paket. Jag tänkte att "nu har det brunnit i MyMammans skalle". Har jag ropat in något på
tradera, betalat det för att sedan helt glömma det? Kändes inte som jag. Dessutom var det
tungt och kändes inte alls som ett barnplagg... som jag ju vanligen ropar in.
Till en kör av bebb-gorm slet jag upp paketet medan jag styrde vagnen med en hand.
 
I paketet låg ett par Converse i storlek 37,5... Från en läsare.
Låt mig uttrycka mig klarare: En av er läsare har skickat mig min födelsedags-önskning!!
Oväntad, anonym, omtanke i form av ett par skor jag suktat efter sedan de blev på modet
igen för en sisådär 10år sedan! Jag kan liksom inte beskriva värmen i hjärtat och tacksamheten
för det är så mycket mer än skor. Någon har tagit sig tid att läsa min lilla blogg, packeterat ett par
skor och skickat till mig. Visst är vi många som vill göra sådant för våra medmänniskor men hur
många tar sig tiden?? De, få, gånger jag gjort det har det känts underbart och ändå är det så långt mellan gångerna. Varför?
TACK goda snälla och generösa människa!
Jag ska inte bara känna tacksamhet varje gång jag snör på mig dem jag ska också plocka upp stafettpinnen och bli bättre på detta själv. Du har inspirerat mig!!
"Från en okänd välgörare" stod det men som den detektiv jag är har jag räknat ut vem du är (läs: läst på returadressen :D) och sänder positiva tankar åt ditt håll!! (Skulle ha lagt upp en bild på snyggingarna men får inte telefonen att fungera som kamera.)
 
Poängen med att berätta detta, förrutom att inspirera till omotiverad snällhet, är hur jag mitt i en situation som kändes omöjlig att hantera slet upp ett paket och blev glad. Perfect timing!! Resten av dagen gick liksom lättare när jag dansade fram i mina nya pjuck!! Tre utbrott senare hade bebbsen kommit över buss-besvikelsen och vi kunde koka lunchgröten!
Omotiverad snällhet for the win!!


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men WOW vilken grej! Hur får en så snälla läsare!? Haha! Måste man vara snäll själv då? grattis!

Svar: Yes! Snällhet is the shit :D Men för mig faller det ofta på det praktiska. Att faktiskt packa gåvan och masa sig iväg till posten... Men som sagt: Jag blev inspirerad att bli bättre på det. Finns ingen bättre känsla i hela världen. Kram!
aliaslillamy



URL: http://ninaruthstrom.se


Regina

Hipp hipp hurra för mymamman idag!!
Hoppas du får en härlig dag med massa mys och kärlek!

Kram

Svar: Tack gullevän! Jag kände mig mkt älskad.
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?