En hel timme på spa

Igår kom maken hem tidigt och tog med pojkarna ut. Jag slog till
på en hel timme i badrummet! Gjorde en sockersrubb på hela kroppen,
bikarbonatpeeling i ansiktet och fick igång cirkulationen i hela kroppen.
Det här med kemikaliefritt är verkligen min grej. Jag känner mig så
duktig. En helrengöring som igår inträffar bara någon gång per år och
i en stressig vardag har jag snabba små trick som gör att jag slipper ta¨
till produkter som jag vet att jag inte mår bra av.
 
Innan skrubbandet satte jag i ett tvättbalsam i hårbotten och masserade
länge. Jag satte i det i torrt hår men det spelar ingen roll, tycker bara att
det är lättare att fördela i ett långt hår framför spegeln. Sedan satte jag
ett vårdande balsam i längderna och dränkte mina spröda toppar i
mandelolja. Sedan skrubbade jag järnet och när det var klart så var det
dags att skölja hår och kropp.
 
Kände mig som att jag varit på spa. Ren, återfuktad och med bra cirkulation!
Just nu surfar jag webben med målet att hitta ett vettigt solskydd till sommaren
som inte innehåller en massa skräp som täpper till huden. Men de är dyra.
Kanske siktar jag på en stor solhatt och skugga istället.


Regina

Det är hopplöst med solkrämer! Har också försökt hitta någon utan massa skräp, men inte lyckats än..
Hojta till om du hittar någon vettig :)

Svar: Jag har hittat några men de flesta verkar vara svåra att smörja och tjocka...Men om det blir ngt köp så ska jag lägga upp en bild på bloggen!
Kör du oxå No Poo eller är du "bara" försiktig med innehållet av andra anledningar??
aliaslillamy



URL:


Malin

Kolla efter hallonfröolja! Den ska ha spf mellan 28-50 (det verkar inte gå att säga exakt) och var faktiskt inte så farligt dyr, då det inte går åt så mycket. :)

Svar: TACK! Googlar omgående :D
aliaslillamy



URL: http://soveryordinary.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?