Trots det känns det som om JAG festat till klockan sex... livet förändras, I tell ya´!

Hoppsan! Ny (läs: köpt på blocket begagnad MEN ny för mig) dator med massor att köra med och en större skärm! Knappandet flyter bättre och jag hyllar makens förslag om en häftigare, men begagnad, dator vs en ny i billigaste klassen som jag förespråkade. Begagnat vinner nästan alltid över nytt. det borde jag ha förstått. känns som att uppgradera från en cykel till en moped (om nu någon förstår den referensen...) kort sagt: Jag är nöjd.
 
Långhelg har det varit i det Myiska hemmet och kalasförberedelser och storkalas har vi haft. Min ett år och fem dagar yngre bror fyllde trettio och vi värdade denna fest... Till klockan åtta. festen började med fika, mingel och grillmiddag och efter det drog de mer "festande" vidare till kvartersgård och vi gamlingar (läs:småbarnsföräldrar och de som skulle jobba dagen efter) sjönk ned i soffan och pustade ut efter en helfestlig dag. Lillebror fick gratulationer, paket, stor tårta med namnet på och alla hans vänner fick äta och dricka gott på vår bekostnad. Känns mycket lyckat. Enligt ryktet gav de sista gratulanterna upp vid sex i morse. ungefär när jag och barnen steg upp och käkade frukost... :D
Trots det känns det som om JAG festat till klockan sex... livet förändras, I tell ya´!
 
Min moster var i stan för festligheterna och jag övertalade henne att sova över och vi gaggade bort några timmar efter festen samt förmiddagen. Vi hade en del att ta igen!
 
I eftermiddag åt vi skräpmat och höll oss i skuggan. även om ingen av oss drack några mängder känner vi oss bakis av allt planerande, fixande och festande. Strålande väder till trots vill jag bara stanna inne med min vän HP (datorn) och gosa hela kvällen. Sorry make, I´m in love!
 
Imorgon är det Måndag och jag väntar ännu på vetskap om sommarkurserna jag sökt.
Ska det vara svårare att få läsa några poäng random-historia än att komma in på psykologprogrammet?!? Känns orättvist även om jag fattar att många söker för att sedan hoppa
av till fördel för arbete i sommar. Förhoppningsvis vet jag mer nästa vecka...
Annars får vi (som maken uttrycker det) leva på kärlek och hackat fågelkvitter.
Mycket tid med barnen men mindre pengar... Känns helt okej för höstens plugg är klart och jag kan knappt bärga mig. c-uppsats i historia samt 30 poäng i Idéhistoria = KUL!!!
 
Nu luktar det bajsblöja!!
Over and out!!


Regina

Vilken tur för oss läsare att du fick tag på en fungerande dator såpass snabbt!
Jag håller tummarna för att du ska få en plats på kurserna du vill gå :)
Kram på dig

Svar: Men mest tur för mig som blivit beroende av min egen blogg :D känns som att jag varit avskuren från mina vänner. Konstigt att känna att man känner människor man inte träffat... Nu ska jag ta igen lite och sedan stressa upp mig över sommarkurserna. jag är bra på att stressa upp mig. tack för tummarna, det hjälper!!Kram!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?