Här på "fel" sida om 30 är livet rätt gött!

Födelsedagen var jättefin. Jag fick sova till 09.30 då make och ungar kom upprusande
(ungarna rusade, maken hade träningsvärk i låren, från paintball, och stönade för varje steg)
maken sjöng och ungarna hoppade och dansade på mig. Nere vi frukost bordet fick jag
tropicana-juice, kaffe och varma nutella croissanter. På bordet stod en vas med rosor.
 
Sedan åkte vi ut till min mamma. I år föll det på min lillebror att anordna festiviteterna (vi
fyller år samma vecka alla tre) och han hade bestämt sig för varmkorvsbuffe...
Liiite glad blev jag då han och mamma fixat Italiensk buffé istället. Hade en dålig värk-dag
och då får jag alltid svårt att äta. Melonskivor, ostar och charkuterier gick ned lättare än
varmkorv. Fina presenter fick vi. Jag fick ett par fina skor, ett presentkort och en rolig bok.
Barnen fick glasstrut och åt av hjärtans lust. Sedan tog "mommo" med dem till badrummet
och de fick bada en lång stund medan vi andra vilade maten. När vi kom hem tittade "moffa"
förbi med mer presenter. Pengar till en klänning, 4st linnen och en soppslev rikare blev jag
och ungarna fick bygga duplo med moffa en stund.
 
Idag ÖSER det ner H2O från himmelen och ur stuprören sprutar det ut vattenmassor som
får mig att tänka på niagarafallet. Kanske myser vi i soffan hela dagen eller så åker vi ned på
byn en stund för att titta på klänningar. 31 vackra år har jag levt och det känns helt rätt.
Jag känner mig varken yngre eller äldre utan helt rätt. Här på "fel" sida om 30 är livet rätt gött!
 
Puss på er!





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?