Fullt ös medvetslös!

Pju! Vilken dag! Fult ös medvetslös och ont i magen (ni vet sådär ont så en blir kallsvettig),
det är dock bättre nu men lederna värker och jag längtar intensivt efter helg... Men det är bara Tisdag.
Dessutom är jag sur för att moster åkt hem. Det är Otto också. Han frågar efter "Lela" då och då.
Tur att både morfar och mormor ställt upp för oss idag. Maken höll i en utbildning och kunde inte svara i telefon och då är det fint att kunna luta sig mot sin övriga familj. Om ni visste hur mycket hjälp vi fått sedan ungarna kom till jorden!! Inte många har den sortens uppbackning från syskon, föräldrar, svärföräldrar och mostrar. HUR skulle vi ha klarat oss utan dagliga besök av mommo, två dagar i veckan med farmor och farfar, en kväll med moffa och otaliga klädpaket från moster. Dessutom ställer brorsorna upp i ur och skur. Det är (för att vara lite frikyrklig) välsignat att ha det så förspänt.
 
Imorgon ska Vilgot till doktorn och jag till tandläkaren. Jag är inte rädd för tandläkaren men jag hatar att gå dit och låtsas att jag tandtrådat, när vi båda vet att jag inte gjort det, och småprata med verktyg fulla munnen. En skulle kunna tänka att det är ju bara att gå dit och göra bort skiten men tyvär har jag en tid till nästa vecka... MÅSTE-TANDTRÅDA-BÄTTRE!!!
 
Min moster är tillbaka i sin hemstad, med sina barn, och det är så tråkigt.
Hon var en idol när jag var liten. 80-tals lockigt hår hade hon och en röd
dräkt som jag minns med avundssjuka. Hon var konditor, bode i storstan
och kom alltid hem med marsipandjur eller sockerrosor kändes det som.
Som barn var årets höjdpunkt när jag fick resa till henne på något lov och
ha tjejkvällar. Sedan jag blev vuxen har relationen känts mer som en vänskap
eller systerskap och jag skryter om hennes resa från konditor till att doktorera
i ekonomi. Hon är verkligen sjukt smart. Nu blir det en tag till nästa gång vi ses. Bu!
 
Nu ska jag surfa runt i etern och kolla in vad ni haft för er idag!!
Puss!
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?