Allt är såklart prickigt

Idag satt jag och drömde vid frukostbordet:
Tänk att vakna, gå upp med ungarna och ge dem frukost och att sedan...
Sedan skulle någon barnvakt dyka upp och vi skulle kunna krypa till sängs
igen!! Att go´sova sådär på förmiddagen med sin make. Ligga och prata lite
och sedan bara vila. Nu tror ni att jag längtar efter sex och det stämmer iof.
Men just denna dagdröm handlar om att sova tillsammans på förmiddagen
och sova tills en är pigg och VILL kliva upp.
 
Finns det ett läge då en sovit nog? Tillåt mig tvivla... Men jag är fullt bered att testa den tesen!!
Idag regnar det och ungarna har tittat lite på film och jag har befunnit mig mellan sömn och vakenhet. På den plats där allt blir absurt och förvrängt. En får inte somna för då kan ungarna hitta på vad som helst men kroppen går in i någon slags dvala. Idag ska jag och Vilgot till doktorn. En trevlig och gullig doktor men hen är svår att komunicera med. jag vet aldrig om hen är ironisk, sarkastisk eller menar allvar. Mycket störande! Dock verkar hen mycket kompetent och det känns ju trygt, bara en uppfattar henom rätt. Jag brukar ha rätt lätt för att läsa människor och har alltid tentaklerna ute men påVilles doktor går jag bet...
 
Glada nyheter! jag fick mitt paket med sommarkläder som jag betsällt från England! Allt är såklart prickigt (mitt favorit mönster) och jag är så glad att jag funderar på att göra ett undantag, från min policy och visa er några outfittor (yeees I sad it). Jag försöker ju förskona er från min ytlighet så gott jag kan... Vi får se! Jag skaffade tex glasögon för en tid sedan och avstod från att visa er med intentionen att få höra hur snygga de var, men det var lite svårt. Mycket i min garderob är ju loppis och ibland funderar jag på en kategori som heter "veckans loppisfynd" men också där blir jag fundersam om huruvida det är JAG och vad jag vill ha för stil på bloggen... Träning och vikt kommer jag att undvika här. Inte för att det nödvändigtvis behöver vara fel utan för att jag själv uppskattar de, få, fristäder som webben har att erbjuda. JAG vill inte vara en del av det flödet.
Men kläder i allmänhet tycker jag är kul och prickiga i synnerhet. Jag har en gång i tiden jobbat med att lägga makeup och tycker det är kul, men jag kan liksom inte bestämma mig för om det ska få plats här. Kanske räcker det med att jag bloggar om No Poo, då och då. Det andra blir en svår balansgång som jag inte är säker på att jag vill gå. utseendehets, hälsohets, kropsideal och den ständigt objektifierade kvinnokroppen gör att jag VILL undvika ytligheter. Jaja, den som lever får se!!
 
Hur ser ni på frågan?





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?