Vi behöver semester

Igår hade vi fullt upp. Lek och fika på Tuvagården. Burr! Det regnade på oss och ungarna krävde en glasstrut och då blev vi ännu kallare. Ett ganska dyrköpt fika när kroppen blir vresig och vrång av kalla vindar och fuktiga kläder. Sedan kom min mamma och tog med barnen till H4-gården. Och därefter dök morfar upp och lekte med barnen. Full fart med andra ord. Jag somnade som en klubbad säl vid klockan nio. Snart är det semester för maken och vi ska försöka ha så mycket familjehäng som bara är möjligt.
Försöka lägga så många måsten som möjligt åt sidan och sikta på glassätning och äventyr.
 
Vi behöver semester. Igår hade vi en riktigt bra dag men det goda humöret infann sig ej. Jag glömde och vimsade och grinade en skvätt. Men snart är semestern här och efter de obligatoriska ta igen sömn-dagarna så ska nog humöret komma ikapp! Semester är väl ändå en lyx utan dess like!
 
I väntan på semester ämnar jag baka citronpaj och koka starkt kaffe,
men först tar vi bussen till affär´n!


Hanna

Jag hade typ glömt bort att tuvagården fanns så tack vare det här inlägget var vi förbi där en sväng idag:) perfekt när det är varmt men mulet väder och Milo gillade verkligen deras lekpark:)

Vad kul att ni snart har semester, för oss är tyvärr sambons semester slut snart:/

Svar: Men Hanna! Om hans semester snart slutar så kan det väl passa med lite sommarhäng aka playdate med oss?! Vi behöver någon vecka att hitta sommarlunken efter en helt galen vår, samt avverka ett bröllop, men sedan kanske det är dags att vi träffas. Antingen på Tuvan eller vår sandlåda :DJag är i bakartagen igen så räkna med kalorichock :D JAG tycker det skulle va´kul. Vi kan väl höras framöver? Kram på er!
aliaslillamy



URL:


Hanna

Det vore jättekul tycker jag! Men, jag måste fråga en sak (för att undvika en superawkward situation) ifall du tänker att jag är en för dig (än så länge okänd:P) bloggläsare eller en gammal vän som läser din blogg? Om du nu förstår min konstiga fråga? :P

Hoppas grabbarna har kryat på sig!

Svar: Jag förstår frågan, men nu blir jag osäker... Jag har förutsatt att jag INTE känner dig mer än som bloggläsare. Med tanke på din mailadress som har 89 i sig och jag trodde det var ditt födelseår. Eftersom jag är lastgammal så har jag förutsatt att vi inte känner varandra och den pinsamma frågan är: Borde jag känna dig?? (Det vore nämligen pinsamt att jag bjudit in en okänd person och sedan visar det sig att jag borde veta att vi känner varandra... om du fattar mitt konstiga sätt att tänka :D) I min värld är du en okänd men till synes vettig människa och förälder som jag gärna skulle hänga med tillsammans med barnen. Det jobbigaste som kan hända då är ifall du går på diet eftersom min ugn går varm såhär i semestertider och fika är ett måste :D
aliaslillamy



URL:


Hanna

Så SKÖNT haha! Nä du borde inte känna mig:) Älskar fika och går inte på diet så det är ju perfekt! Ska bli så kul att få prata med någon som har samma åsikter som en själv. Känner mig så ensam ang det just nu!

Svar: Pjuh!! Fick samvetskval för att jag GLÖMT någon jag borde ha koll på. Men jag förstår att du ville kolla så jag inte förväntade mig en gammal vän, haha!Kram på er!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?