Idyllande

Idag är en dålig dag att ha värk. För betongbilen kom för någon timme sedan
och 40st hål skulle fyllas, sedan ska stolpar stoppas ned i hålen och riktas noggrant
så in i helvete, om och om igen. Jag är inte med och jobbar. Jag skulle få betala ett sådant
tilltag i många dagar, förutom att jag inte vet hur man gör, och inte har de muskler jag en
gång haft. Så jag gör det där traditionella och ojämställda. Jag leker med barnen
och lagar lunch åt alla som hjälper till. Jag kan inte och vill inte förstöra flera dagar av
semestern med extra värk för sakens skull. Jag skäms aningen och muttrar över min kropp
och sedan skäms jag för att jag skäms över något jag inte kan påverka. Blir arg på mig själv
för att jag har för höga förväntningar på min arma kropp och nu har jag landat i någon slags
acceptans av läget. Jag kan inte och jag bör inte hjälpa till att skotta betong. Punkt.
 
Men för att få känna mig lite duktig pysslar jag med en Bolognese - pastasås som jag med omsorg skött om sedan sjutiden i morse. Gjort fond på bacon, morötter, selleri och lök. Brynt färs och öst den med buljong, gott vin och tomatsås. Efter en sisådär fem timmar smakar den så djävla gott att bara lite färskriven parmesan kan förbättra den. Då kokar jag spagetti i sju minuter, i toksaltat vatten och serverar med just parmesan och lite muskot. Den är god att värma dagen efter också och känns sådär mustig och rund i smaken som bara långkok kan göra.
 
För att ni inte ska kräkas av mitt "idyllande" kan jag meddela att jag är en tråkig mamma som bloggar trots att barnen pockar på uppmärksamhet, jag mutar dem med köpebullar och kedjesnusar för att distrahera från värken som är ovanligt elak idag. Men min Bolognese är bäst :)
 
Tråkig uppdatering, jag vet, men jag har några inlägg på gång med lite mer substans!
Puss!


Hanna

Fy för värken, men bra att du lyssnar på kroppen! Åh Gud så gott det lät med Bolognese då!!! Gissar dom som jobbar inte klagar när man får sån toppenlunch. Själv vart det en torftig sallad. Och en isglass till efterrätt:P

Svar: isglass kan ju lyfta vilken trök-lunch som helst! Mina ungar är galna i ispinnar och jag håller inte emot. När de är sjuka eller om det är varmt ute behöver de all vätska en kan klämma i dem! Kram på er!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?