Tvillingarna Bäckman sätter man sig inte på

Hej! Från en trött men lycklig mamma. Vid fyra-rycket var jag visserligen
beredd att begå självmord med osthyveln men nu har livsandarna återvänt.
(På föräldraspråk: Barnen nattas just nu av den gode fadern.)
De senaste dagarna har vi haft någon liten magbacill som gjort livet surt,
men nu verkar vi vara på bättringsvägen! PJUH!
Så här på kvällen (när de nattas och jag kan tänka färdigt en tanke) så känns det ändå
som att jag har världens finaste ungar!
 
Otto har visserligen en förkärlek för
att peta in saker i näsan och skapa konst av bullformar men han är glad och
pratsam. Älskar att ha skor på sig (travar runt hela dagarna med kängor på)
och äääälskar blodpudding med lingonsylt.
 
Vilgot gillar att luras att han har
bajsat och när man ska titta rusar han iväg och gömmer sig. Väl hittad och
infångad skrattar han nöjt när mamman tittar i en tom blöja. Han är lite oroligare
än Otto och är mycket bestämd kring vilka program han vill se och när man ska spola
förbi otäckheter. Vilgot vill gärna att vi ska låtsas att vi är lamm jämt, gillar Bamse
och äääälskar blodpudding och lingonsylt.
 
De är väl så olika som syskon kan vara
men gemensamt har de att Tvillingarna Bäckman sätter man sig inte på. Ett drag
som skapar problem ibland då mamman vill annorlunda än ungar men är nog
det drag som jag gillar mest. Jag vill fostra ungar som vågar säga ifrån, som har
intigritet. Den vill jag värna om och försvara om så behövs.
 
Nu ska jag pusta ut och kanske (kors i taket) ta ett glas vin...
Fast näe, då somnar jag nog där jag sitter.
Natti på er alla!
 

Otto
 
Vilgot


Mormorsmor

Hej Har varit i stan i dag och ringde dej med jämna mellanrum. Vi fick inget svar Så vi trodde du var borta och åkte hem igen. Vi har tittat på spisar, vi måste byta.
Jag hade tänkt mej lite kramar av Tvils och blev utan Buhu Buhu.
mmm



URL:


Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Precis, sånna ungar vill en ha. Från att dom är 18 år typ. ;-)

Svar: PRECIS! Man ska aldrig vara försiktig med vad man önskar sig :)
aliaslillamy



URL: http://ninaruthstrom.se


Helena

Tänkte tipsa om en bra artikel om genus:)

http://smalandsfolkblad.etc.se/kronika/hon-ar-bara-nio-och-vet-redan


Svar: Tack för tipset, ska kollas in snarast!
aliaslillamy



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?