Ropa inte hej...

"aHA!" tänker mamman listigt!
"Hamstrande tvillingar 0, trött mamma 1!"

Samtidigt plockar hon upp en duplokloss ur skon som hon precis tänkt "hoppa i".
Man är ju veteran vid det här laget och just mina skor verkar vara en populär plats att
gömma saker i. Hur många gånger har jag inte "hoppat" i skorna för att sekunden senare
halta runt, ylande som en kåtslagen katt, för att barnen gömt duplo i vinterskorna??
HUR många gånger? (Retorisk fråga men svaret är: Miljoner gånger!)
Segervisst kastar jag duploklossen åt fanders och skuttar i skorna för att rusa till bussen.
"Överlista mig a million times, shame on you. Överlista mig a million and one time...shame on me!"
- Trumpetar en segerviss mamma medan hon tar ett par käcka steg och inser att kidsen gillrat en dubbel fälla.
I skon låg nämligen oxå ett moget plommon...
 
Crap! Framtida strateger månne?
 


Hanna

Haha dom är inte dumma dom!



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?